Nu tager det mere end dobbelt så lang tid at slette din Facebook-konto

Nu tager det 30 dage at komme endegyldigt af med sin Facebook-profil. Dermed mere end fordobler Facebook den tid, det tager at slette en profil på det sociale medie.

Facebook har mere end fordoblet den tid, det tager for brugerne at slette en Facebook-profil.

Før i tiden havde brugerne blot en periode på 14 dage, efter beslutningen om at slette en profil var taget, til at fortryde beslutningen, men den periode er nu forlænget af Facebook til 30 dage.

I den periode vil kontoen være inaktiv, men bliver ikke slettet.

Det skriver The Verge.

Læs også: Facebook lukker over 650 konti forbundet med iransk propaganda

Årsagen til forlængelsen af fristen skal, ifølge Facebook findes i, at virksomheden har oplevet, at mange brugere uden held har forsøgt at logge ind på deres profil mere end 14 dage, efter de har valgt at slette den.

"Vi har set folk der forsøger at logge ind på konti, som de har valgt at slette, efter 14-dages perioden. Forhøjelsen giver folk mere tid til at tage et fuldt oplyst valg," lyder det fra Facebook til mediet.

Læs også: Kina smider Facebook ud af landet efter én dag

90 millioner brugere kan være ramt af sikkerhedshul
Ændringen kommer i kølvandet på, at Facebook har opdaget et gigantisk sikkerhedshul, hvor op imod 90 millioner brugeres data kan være ramt.

50 millioner brugere er helt sikkert ramt.

Det kan koste det sociale medie en bøde på op imod 10,5 milliarder kroner.

Læs mere om den sag her: Sikkerhedshul hos Facebook kan koste selskabet 10,5 milliarder kroner


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Computerworld A/S
Salg af telemarketing og research for it-branchen, it-kurser og konferencer

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Digital HowTo: Sikkerhedstrusler

Under corona-krisen er antallet af cybertrusler steget med 33 procent. Det er særligt phishing-angreb, som oversvømmer mange virksomheder i de her dage. Corona-virussen har skabt en ny mulighed for at lokke uopmærksomme internetbrugere til at klikke på inficerede links. Nogle virksomheder oplever at op mod halvdelen e-mails, der sendes til dem, kommer fra it-kriminelle.

19. august 2020 | Læs mere


Digital HowTo: ERP – få optimal udnyttelse af dine store mængder af værdifulde data i den digitale transformation

Få indblik i, hvordan alle virksomheder kan optimere deres kritiske processer og hvordan du realiserer det uforløste potentiale gennem denne procesoptimering. Du får indsigt i forretnings-processer, digital værdiskabelse og teknologi, der har hjulpet mange virksomheder på vej med deres digitale transformation.

20. august 2020 | Læs mere


Digital HowTo: Fremtidens It service management - optimer dit setup med de nyeste teknologier

Det er vigtigere end nogensinde at have styr på kerneopgaverne i virksomhedens it-drift. Fra monitorering af systemerne til udrulning af applikationer, håndtering af service desken og alle udfordringerne med it-sikkerheden. Kom og bliv klogere på mulighederne for automatisering og optimering med ITSM og den nyeste robotteknologi.

21. august 2020 | Læs mere






CIO
Torben Fabrin og Arla måtte på få dage omstille hele deres produktion da coronaen ramte
Da coronaen ramte verden måtte mejerigiganten Arla på få dage omstille sin produktion. Samtidig voksede salget massivt til supermarkeder mens institutioner og restauranter gik næsten i stå. Hør hvordan Arla kom gennem krisen ved blandt andet være klar med realtime analytics.
Job & Karriere
På jagt efter et it-job i Jylland? Her er 10 stillinger fra Aabenraa til Aalborg, der ledige netop nu
Vi har fundet en række spændende stillinger til dig, der jagter et it-job. Her kan du vælge og vrage mellem ledige stillinger lige fra Aabenraa til Aalborg.
White paper
Hybrid infrastruktur giver Jutlander Banks medarbejdere mere tid til kunderne
Hos Jutlander Bank sørger den nye, hybride infrastruktur fra HPE for, at bankens kunderådgivere i dag kan bruge væsentlig mere tid hos den enkelte kunde. I denne kundecase kan du få indsigt i hvordan IT-chef Kim Meling Christensen har oplevet samarbejdet med Atea og HPE – samt hvilke kundevendte fordele og muligheder for automatisering som det har givet.