Børsnoterede F.E. Bording i stort kursskifte: Vil satse på digital udvikling og opkøb af it-startups

Det børsnoterede - og 225 år gamle - marketingfirma F.E. Bording sætter gang i stort kursskifte over mod det digitale. Selskabet går blandt andet på jagt efter digitale iværksættere. “Det giver mening at partner op med de dygtigske startup virksomheder,” siger direktøren.

Marketingselskabet F.E. Bording sætter gang i et stort kursskifte over mod mere digitale virkemidler og kræfter.

Det sker, fordi det 225 år gamle selskab må erkende, at væksten inden for de fysiske reklameprodukter ikke er, hvad den har været.

Til gengæld er der meget store muligheder inden for den digitale del af marketing-branchen, hvor selskaber som Valtech, Magnetix og Vertic i dag buldrer frem.

Mange muligheder
Væksten er generelt meget høj inden for digitale kanaler og platforme, websider, apps, sociale medier og lignende.

“Der er ekstremt mange muligheder for at anvende teknologi inden for marketing – blandt anden inden for opsamling og behandling af data kombineret med AI og machine learning,” lyder det fra selskabets topchef, Hans Therp.

F.E. Bording sparker satsningen i gang med at købe de digitale reklamebureauer Umwelt og Nordlid og samtidig fusionere en række af sine datterselskaber i Danmark og Sverige.

Selskabet meddeler, at det ‘sender to-cifrede millionbeløb efter iværksættere og softwareudvikling.’

“Det sker som en konsekvens af, at udviklingen inden for digitale marketingydelser flytter sig hurtigere end nogensinde, og at iværksættere er en unik mulighed for Bording Group til at komme helt tæt på den nyeste viden og teknologi,” lyder det fra selskabet.

Hans Therp peger på, at det giver mening at ‘partne op’ med iværksætter-firmaer på det digitale område.

Giver mening
“Hvis vi skal fortsætte med at være på forkant med markedet og mulighederne, giver det mening at partner op med de dygtigste startup virksomheder, der er fokuserede på ny teknologi i marketingfeltet,” lyder det fra Hans Therp.

Selskabet har gennem de seneste år brugt mere end en kvart milliard kroner på opkøb.

Investeringerne i teknologi og software kommer nu til at fylde endnu mere.

Selskabet meddeler, at omsætningen inden for SaaS er steget med 30 procent i løbet af de seneste tre år.

“Vi vil fremadrettet udvikle for mere end 10 millione rkroner om året af den type af software-løsninger, fordi det er den måde, virksomheder benytter software på nu og i fremtiden, og så er det samtidig en styrkelse af den forretningsmodel, vi er i gang med, “ meddeler Hans Therp.

Læs også: Bording Data skifter navn: Skal nu hedde FiftyTwo




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
JN Data A/S
Driver og udvikler it-systemer for finanssektoren.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Digital HowTo: Fremtidens It service management - optimer dit setup med de nyeste teknologier

Det er vigtigere end nogensinde at have styr på kerneopgaverne i virksomhedens it-drift. Fra monitorering af systemerne til udrulning af applikationer, håndtering af service desken og alle udfordringerne med it-sikkerheden. Kom og bliv klogere på mulighederne for automatisering og optimering med ITSM og den nyeste robotteknologi.

30. september 2020 | Læs mere


Giv dit salg og kundeservice et løft med Dynamics 365

Microsoft har sat turbo på udviklingen af Dynamics 365, som er stærkere, mere omfattende og mere fleksibel end nogensinde før. Resultatet er et hav af nye muligheder. Både for dig, som allerede bruger dele af Dynamics' ERP-funktionalitet, og for dig som vil høste fordelene af alle de andre smarte funktioner, Dynamics 365-platformen byder på.

06. oktober 2020 | Læs mere


Netværkssikkerhed - teknologi og værktøjer til at skabe sikre netværk

Netværket er din virksomheds livsnerve: Den ofte oversete teknologi, der sikrer, at interne og eksterne medarbejdere, leverandører eller kunder har adgang til netop den information der holder driften kørende.

07. oktober 2020 | Læs mere






Premium
Microsoft vil fremover udvikle software, der passer til Europa: Nye systemer skal bygges 'med respekt for europæiske værdier"
Danmarks tidligere tech-ambassadør Casper Klynge, der i dag arbejder for Microsoft, mener, at EU har helt legitime bekymringer, når det kommer til at bevare kontrollen over data. Microsoft lover nu teknologi og løsninger, der passer til Europa.
Computerworld
Ups!: Gammelt fjernsyn lagde internetforbindelsen ned i hel landsby i halvandet år
I halvandet år var en hel landsby i Wales plaget af elendig bredbåndsforbindelse, som begyndte hver dag klokken syv om morgenen. Teknikere kæmpede med at løse mysteriet, men lige meget hjalp det. Årsagen viste sig at være et brugt tv, som en af byens familier havde taget i brug.
CIO
Torben Fabrin og Arla måtte på få dage omstille hele deres produktion da coronaen ramte
Da coronaen ramte verden måtte mejerigiganten Arla på få dage omstille sin produktion. Samtidig voksede salget massivt til supermarkeder mens institutioner og restauranter gik næsten i stå. Hør hvordan Arla kom gennem krisen ved blandt andet være klar med realtime analytics.
Job & Karriere
På jagt efter et it-job i Jylland? Her er 10 stillinger fra Aabenraa til Aalborg, der ledige netop nu
Vi har fundet en række spændende stillinger til dig, der jagter et it-job. Her kan du vælge og vrage mellem ledige stillinger lige fra Aabenraa til Aalborg.
White paper
Stor rapport kortægger: Sådan er kundernes forventninger til en moderne kundeservice
Kender du din målgruppes foretrukne kanal til annoncering, salg og kundeservice? Ved du om salg og kundeservice arbejder godt nok sammen? Og i hvilken grad lever du op til kundernes forventninger? De spørgsmål kan du finde svar på i dette whitepaper fra Zendesk, som via knapt 5.000 interviews og spørgeskemaer har kortlagt både kunder og customer experience-folks erfaring og forventninger til en god kundeoplevelse. Whitepaperet er derfor en oplagt og overskuelig målestok, for dig der arbejder med customer experience og vil benchmarke sin egen indsagt – eller til dig, der skal til at etablere en moderne kundeoplevelse og vil prioritere indsatsen korrekt.