Se tallene fra Marriotts kæmpe datalæk her: 383 millioner gæster blev hacket, og mere end fem millioner ukrypterede pasoplysninger er stjålet

Hackere har mellem 2014 og 2018 sikret sig adgang til følsomme oplysninger på 383 millioner hotelgæster, der har besøgt et eller flere af Marriotts hoteller. Det oplyser hotelkæden, der samtidigt fortæller, at 5,25 millioner ukrypterede pasnumre er blevet stjålet.

Artikel top billede

I november blev det afsløret, at den verdensomspændende hotelkæde Marriott fra 2014 til 2018 har været ramt af et massivt hacker-angreb, som omfattede op imod 500 millioner hotelgæster i hele verden.

Hackere har skaffet sig adgang til hotelkædens reservationssystem, hvorefter de har fået adgang til dybt personlige oplysninger som pasnummre, kreditkortoplysninger og lignende.

Nu oplyser Marriott, at hacker-angrebet er "mindre slemt" end først antaget.

Hackerne har "kun" skaffet sig adgang til 383 millioner gæsters oplysninger, men herunder har hackerne fået adgang til 5,25 millioner ukrypterede pasnumre.

Det oplyser hotelkæden i en meddelelse.

Læs mere her: 500 millioner hotelgæsters personfølsomme data blottet: Marriott ramt af kolossalt datalæk

8,6 kreditkortnumre blev stjålet

Udover de 5,25 millioner ukrypterede pasnumre er også 20,3 millioner krypterede pasnumre blevet stjålet.

Marriott oplyser dog, at hotelkæden ikke har fundet nogle beviser der peger på, at hackerne har brudt denne kryptering.

Hackerne har desuden haft adgang til 8,6 millioner kortnumre på betalingskort.

Kun 354.000 af disse kortnumre var stadig aktive i september 2018, da Marriott blev bekendt med angrebet.

Læs også: Avis: Kina stod bag gigantisk hack mod 500 millioner hotelgæster

Mariott lukker ned for reservationssystem

De stjålne gæsteoplysninger på 383 millioner kunder i Starwood-databasen kan indeholder oplysninger om navn, adresse, køn, fødselsdato, telefonnummer, mail-adresse, pasnummer og kreditkortnummer.

Som følge af det massive datalæk oplyser Marriott, at reservationssystemet er blevet udfaset ved udgangen af 2018.

Hvis du frygter at være blandt de ramte af datalækket, har Mariott oprettet en side, hvor hotelkæden løbende orienterer om angrebet.

Det kan findes her.

Event: SAP Excellence Day 2026

It-løsninger | Nordhavn

Få konkrete erfaringer med S/4HANA, automatisering og AI i praksis. Hør hvordan danske virksomheder realiserer gevinster og etablerer effektive SAP-løsninger. Vælg fysisk deltagelse hos SAP eller deltag digitalt.

24. februar 2026 | Gratis deltagelse

Navnenyt fra it-Danmark

Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

Niels Bjørndal Nygaard

Norriq Danmark A/S

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Enterprise Rent-A-Car har pr. 1. september 2025 ansat Christian Kamper Garst som Senior Key Account Manager. Han skal især beskæftige sig med at vinde markedsandele i hele Norden som led i en storstilet turnaround-strategi. Han kommer fra en stilling som Salgsdirektør hos Brøchner Hotels. Nyt job

Christian Kamper Garst

Enterprise Rent-A-Car