Facebook vil smelte WhatsApp, Messenger og Instagram-messaging sammen

Facebook vil smelte messaging-tjenesterne i WhatsApp, Facebook og Instagram sammen, så man kan sende beskeder på tværs af tjenesterne.

Artikel top billede

Inden længe vil du kunne sende beskeder på kryds og tværs mellem Instagram, Facebooks Messenger og WhatsApp.

Facebook, der ejer både WhatsApp og Instagram, planlægger nemlig at smelte messaging-tjenesterne i de tre kæmpe-sites sammen, så man kan sende beskeder frit mellem dem.

I dag fungerer de tre messaging-tjenester som ‘stand alone.’

Ifølge Facebook vil de fortsætte under hver deres navn og ‘look & feel’ - også efter at de er blevet forbundet via den samme messaging-platform eller protokol.

Selskabet meddeler, at det stadig arbejder på detaljerne. Sikkert bliver det dog, at sammenkoblingen vil inkludere end-to-end kryptering, så kun de involverede brugere i en samtale vil kunne se den, lyder det fra Facebook.

Selskabet meddeler, at brugerne verden over ønsker, at deres besked-tjenester er ‘hurtige, stabile og private.’

Det er grunden til, at selskabet arbejder på at ‘gøre det nemmere at nå sine venner og familie på tværs af netværk’ i krypteret form.

Facebook Mark Zuckerberg købte WhatsApp i 2014 og Instagram i 2012.

I den seneste tid har flere af de oprindelige stiftere af disse selskaber forladt Facebok-koncernen.

Det vurderes fra flere sider, at Mark Zuckerberg er i gang med at sikre sig kontrollen over disse selskaber, hvilket også denne sammenkobling skal ses i lyset af.

Facebook vil kunne øge sin omsætning ved at integrere de tre apps - alene fordi brugerne forventeligt vil bruge længere tid i de pågældende chat-apps fremfor at skifte til lignende services fra eksempelvis Google og Apple.

Facebook oplyser indtil videre intet om, hvor mange brugerdata, der skal deles mellem de tre apps.

Annonceindlæg fra Conscia

Internettets smutveje er smarte – men hvad gør I for at sikre dem?

Det er fristende at spare tid med lækre internetapps og GenAI. Men pas på. Uautoriseret brug risikerer at underminere hele forretningsgevinsten.

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

Mia Vang Petersen

Norriq Danmark A/S

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

Thea Scheuer Gregersen

Norriq Danmark A/S