Analytikere ser intet lys forude for Apples skrantende iPhone-salg

Efterspørgslen efter iPhones i Kina er fortsat svag, lyder det fra flere analytikere.

Artikel top billede

Apple kæmper fortsat med en svag efterspørgsel efter selskabets iPhone.

Det vurderer flere analytikere ifølge det amerikanske erhvervsmedie Bloomberg.

Udmeldingen kommer efter, at Apple i starten af året chokerede aktiemarkederne, da det amerikanske selskab kunne oplyse, at det for første gang nedjusterede sine forventninger til salget i det pågældende kvartal.

Hovedårsagen til nedjusteringen var en afmatning af iPhone-salget i Kina

Læs også: Apple nedjusterer for første gang i lang tid: Se Tim Cooks brev til investorerne her - aktiekurs dykker brat

Fra dårlig til værre

Og nu vurderer analysehuset Longbow Research ifølge Bloomberg at trenden for Apples iPhone-salg i Kina er gået fra ”dårlig” til ”endnu værre”.

Mens aktie-analytikeren Shawn Harrison ifølge Bloomberg heller ikke ser nogen indikationer på, at iPhone-salget i den nærmeste fremtid igen ville få luft under vingerne.

”Uden en øget efterspørgsel efter iPhones, ser vi ikke nogen umiddelbar katalysator, der kan skabe øget indtjening for aktionærerne,” lyder det ifølge Bloomberg fra analytikeren Shawn Harrison.

En lignende melding kommer ifølge Bloomberg fra den schweiziske storbank UBS, der vurderer, at efterspørgslen efter iPhones i Kina fortsat er svag.

”Den årlige nedgang for Apples iPhone i februar indikerer samme svaghed som i januar og december,” lyder det fra banken.

Læs også: Apple inviterer til ny stor produktlancering: Alt peger på ny streaming-tjeneste, der skal udfordre Netflix og Amazon

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

Rasmus Stage Sørensen

Norriq Danmark A/S

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

Mia Vang Petersen

Norriq Danmark A/S

Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse