Dansk betting-firma køber amerikansk selskab: Lægger 143 millioner kroner på bordet for 60 procent

Det danske internet-firma Better Collective overtager kontrollen over amerikanske RotoGrinders.

Artikel top billede

(Foto: Dan Jensen)

Det danske affiliate marketing-firma Better Collective satser stort på det amerikanske marked. Selskabet køber 60 procent af det amerikanske betting-firma Rical LLC for 21 millioner dollar, hvilket svarer til CC kroner.

Rical LLC står bag RotoGrinders Network, som driver store sites som rotogrinder.com, pocketfives.com, sportshandle.com og andre lignende sites.

Selskabet har omkring 50 medarbejdere og omsatte i fjor for omkring otte millioner dollar.

Better Collective arbejder med såkaldt affiliate marketing og er blandt de helt store spillere på markedet for at skaffe kunder til de store bettingfirmaeer.

Better Collective meddelte i november i fjor, at det for alvor havde kig på det amerikanske marked, hvor selskabet så et ‘kæmpe vækspotentiale.’

Allerede dengang varslede selskabet, at satsningen i USA ville komme til at bygge på opkøb. Better Collective, der er børsnoteret i Stockholm, har i de seneste tre år købt solidt op i Europa.

Det kan du læse mere om her: Danske Better Collective vil til USA - satser stort på nyt eventyr.

Skal overtage det hele

Det er planen, at Better Collective gradvist skal overtage de resterende 40 procent af RotoGrinders i de kommende år, meddeler selskabet.

Administrerende direktør i Better Collective, Jesper Søgaard, meddeler i denne udsendte meddelelse, at selskabet nøje har gennemgået det amerikanske marked med henblik på at vurdere, hvordan det bedst kommer ind på det.

“Vi har gennemgået en række forskellige opkøbsmuligheder med henblik på at få bedst mulig adgang til stærke produkter og dedikerede folk med indblik i markedet,” siger han.

“Vi mener, at vi har fundet netop dette i RotoGrinders.”

Læs også: Kæmpemæssig vækst: De største danske it-succeser er blevet 40 milliarder kroner mere værd på et enkelt år

Læses lige nu
    Computerworld Events

    Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

    Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
    Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
    Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
    Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

    Infrastruktur | Frederiksberg

    Roundtable: Hybrid og cloud – sikre og strategiske it-valg i en ustabil verden

    Eksklusive danske digitale ledere mødes til rundbordssamtale om balancen mellem fart, sikkerhed og compliance. Hør hvordan CIO’er bygger robuste hybrid cloud-strategier, der skaber reel forretningsværdi og styrker modstandskraften.

    Sikkerhed | København

    Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - København

    Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem to spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i København 20. januar.

    Andre events | København

    Executive Conversations: Fra hype til afkast – her er vinderne af AI-ræset

    Få et klart overblik over AI’s reelle effekt i danske virksomheder. Arrangementet giver unge talenter og ambitiøse medarbejdere viden, der løfter karrieren, skærper beslutninger og gør dig klar til at præge den digitale udvikling. Læs mere og...

    Se alle vores events inden for it

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Birthe Kamstrup som Data & AI Consultant. Hun skal især beskæftige sig med at optimere datadrevne beslutningsprocesser til glæde for Norriq's kunder. Hun kommer fra en stilling som Teamlead/Senior Insight Specialist hos CompanYoung. Hun er uddannet i sociologi og har en bachelor i erhvervsøkonomi på Aarhus universitet. Nyt job

    Birthe Kamstrup

    Norriq Danmark A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse