Spotify lander overskud: Har fået fem millioner nye abonnenter på tre måneder

Den svenske musikstreaming-tjeneste landede fem millioner nye abonnenter i årets tredje kvartal. Den heftige brugertilgang resulterede i en positiv bundlinje efter to kvartaler med underskud.

Artikel top billede

En stærk tilgang af abonnenter og brugere har fået det til at klirre i kassen hos Spotify.

Den svenske musikstreaming-tjeneste har med tilgangen af fem millioner nye abonnenter landet et driftsresutat på 403 millioner euro i årets tredje kvartal.

Det skriver Ritzau.

I løbet af kvartalets tre måneder landede Spotify desuden 15 millioner nye brugere, som er den gruppe, der ikke betaler for et abonnement, men som præsenteres for reklamer i stedet.

Læs også: Spotify tester højere priser i Skandinavien: Kæmper med at tjene penge

Det svenske selskabs omsætning for kvartalet lød på 12,7 milliarder kroner, hvor indtjeningen fra de betalende abonnenter udgør 11,7 milliarder kroner.

Det er således de fem millioner nye betalende kunder, der er med til at sikre et overskud i regnskabet for første gang siden sidste kvartal af 2018.

Spotify skriver, at der ses en stor stigning i antal brugere, der lytter til podcasts på platformen, hvilket har været med til at øge brugertilgangen.

"Sammenhængen (mellem podcast-forbrug og abonnement, red.) er meget tydelig. Vi arbejder på at kortlægge årsagen," skriver Spotify i regnskabet ifølge Ritzau.

Event: Computerworld Summit 2026 - Aarhus

Digital transformation | Aarhus C

Styrk din digitale strategi med konkret brug af AI og ny teknologi. Mød 200 it-professionelle, få indsigter, løsninger og netværk på én dag. Computerworld Summit i Aarhus viser hvordan teknologi skaber forretningsværdi – her og nu.

21. april 2026 | Gratis deltagelse

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

Thea Scheuer Gregersen

Norriq Danmark A/S

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

Alexander Bendix

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

Niels Bjørndal Nygaard

Norriq Danmark A/S