Spotify lander overskud: Har fået fem millioner nye abonnenter på tre måneder

Den svenske musikstreaming-tjeneste landede fem millioner nye abonnenter i årets tredje kvartal. Den heftige brugertilgang resulterede i en positiv bundlinje efter to kvartaler med underskud.

Artikel top billede

En stærk tilgang af abonnenter og brugere har fået det til at klirre i kassen hos Spotify.

Den svenske musikstreaming-tjeneste har med tilgangen af fem millioner nye abonnenter landet et driftsresutat på 403 millioner euro i årets tredje kvartal.

Det skriver Ritzau.

I løbet af kvartalets tre måneder landede Spotify desuden 15 millioner nye brugere, som er den gruppe, der ikke betaler for et abonnement, men som præsenteres for reklamer i stedet.

Læs også: Spotify tester højere priser i Skandinavien: Kæmper med at tjene penge

Det svenske selskabs omsætning for kvartalet lød på 12,7 milliarder kroner, hvor indtjeningen fra de betalende abonnenter udgør 11,7 milliarder kroner.

Det er således de fem millioner nye betalende kunder, der er med til at sikre et overskud i regnskabet for første gang siden sidste kvartal af 2018.

Spotify skriver, at der ses en stor stigning i antal brugere, der lytter til podcasts på platformen, hvilket har været med til at øge brugertilgangen.

"Sammenhængen (mellem podcast-forbrug og abonnement, red.) er meget tydelig. Vi arbejder på at kortlægge årsagen," skriver Spotify i regnskabet ifølge Ritzau.

Annonceindlæg fra Computerworld

Defence Tech Denmark hjælper virksomheder med at bringe innovation ind i forsvarssektoren

Et nyt nationalt initiativ fra Industriens Fond, EIFO og Innovationsfonden – eksekveret af DTU Science Park og Teknologisk Institut– skal bygge bro mellem startups, SMV’er og Forsvaret.

Netcompany A/S

Managing Architect

Midtjylland

KMD A/S

SAP Arkitekt

Københavnsområdet

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

Rasmus Stage Sørensen

Norriq Danmark A/S

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse