Visma ved at være i mål med opkøb i Danmark: Udstikker ny strategi

Visma er ved at være i mål, når det handler om komme ind på nye områder via opkøb i Danmark. Næste fase handler om tilkøb til de eksisterende områder.

Artikel top billede

Foto: Christoffer Lund-Hansen.

Visma har i de seneste år købt voldsomt op herhjemme for store summer for at sikre sig fodfæste på de for selskabet vigtige markeder.

Og her er selskabet nu ved at være i mål på de positioner, som det har identificeret som strategisk vigtige, lyder det fra dansk topchef, Mads Rebsdorf i ITWatch.

“På området for løsninger så har vi i dag en væsentlig position, og der er ikke mange væsentlige områder, der mangler. Vi skal øge markedsandelene, men vi er der, hvor vi skal være,” siger han.

Visma har gennem de senere år blandt andet købt Dinero, Bluegarden, Economic, CO3 og Kapacity.

Mads Rebsdorf siger, at Visma fremover i forbindelse med opkøb vil fokusere på tilkøb til det eksisterende - eksempelvis indenfor software- eller konsulentområdet.

Mads Rebsdorf har tidligere forklaret til Computerworld, at målet har været to til fem opkøb i Danmark om året.

"Vi er kontinuerligt i dialog om potentielle opkøb med mange forskellige virksomheder. Det er med henblik på potentielle opkøb med horisont fra om tre måneder til om ti år," har han tidligere fortalt til os.

Læs også:

Visma gør klar til indflytning i nyt kæmpedomicil centralt i København: Se billederne af det nye hovedkvarter her

Regnskab afslører: Så mange millioner scorede it-iværksætter Henrik Rabæk Poulsen på salget af sit selskab til Visma

Navnenyt fra it-Danmark

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job
Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job
Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

Søren Vindfelt Røn

Norriq Danmark A/S