Visma ved at være i mål med opkøb i Danmark: Udstikker ny strategi

Visma er ved at være i mål, når det handler om komme ind på nye områder via opkøb i Danmark. Næste fase handler om tilkøb til de eksisterende områder.

Artikel top billede

Foto: Christoffer Lund-Hansen.

Visma har i de seneste år købt voldsomt op herhjemme for store summer for at sikre sig fodfæste på de for selskabet vigtige markeder.

Og her er selskabet nu ved at være i mål på de positioner, som det har identificeret som strategisk vigtige, lyder det fra dansk topchef, Mads Rebsdorf i ITWatch.

“På området for løsninger så har vi i dag en væsentlig position, og der er ikke mange væsentlige områder, der mangler. Vi skal øge markedsandelene, men vi er der, hvor vi skal være,” siger han.

Visma har gennem de senere år blandt andet købt Dinero, Bluegarden, Economic, CO3 og Kapacity.

Mads Rebsdorf siger, at Visma fremover i forbindelse med opkøb vil fokusere på tilkøb til det eksisterende - eksempelvis indenfor software- eller konsulentområdet.

Mads Rebsdorf har tidligere forklaret til Computerworld, at målet har været to til fem opkøb i Danmark om året.

"Vi er kontinuerligt i dialog om potentielle opkøb med mange forskellige virksomheder. Det er med henblik på potentielle opkøb med horisont fra om tre måneder til om ti år," har han tidligere fortalt til os.

Læs også:

Visma gør klar til indflytning i nyt kæmpedomicil centralt i København: Se billederne af det nye hovedkvarter her

Regnskab afslører: Så mange millioner scorede it-iværksætter Henrik Rabæk Poulsen på salget af sit selskab til Visma

Læses lige nu
    Computerworld Events

    Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

    Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
    Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
    Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
    Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

    Andre events | København Ø

    People Tech 2025 – hvor HR møder IT

    Deltag og oplev, hvordan People Tech 2025 kan gøre HR til en nøglespiller i fremtidens forretningsstrategi.

    Infrastruktur | Frederiksberg

    Roundtable: Hybrid og cloud – sikre og strategiske it-valg i en ustabil verden

    Eksklusive danske digitale ledere mødes til rundbordssamtale om balancen mellem fart, sikkerhed og compliance. Hør hvordan CIO’er bygger robuste hybrid cloud-strategier, der skaber reel forretningsværdi og styrker modstandskraften.

    Sikkerhed | København

    Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - København

    Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem to spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i København 20. januar.

    Se alle vores events inden for it

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

    Søren Vindfelt Røn

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

    Benjamin Terp

    Netip A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job