12 procent af de danske it-virksomheder forbereder sig på fyringer i løbet af de næste to uger: ”Det er dramatisk "

Den danske it-branche ser ud til at blive ramt af en bølge af fyringer i de kommende uger, viser nye tal fra Dansk Erhverv

Premium Kun for abonnenter

Det får du i artiklen

  • Så mange danske it-virksomheder planlægger fyringer
  • It-branchen ser ud til at bliver ramt af krisen med en smule forsinkelse sammenlignet med andre brancher. Få forklaringen her
  • Så stor viden er der om regeringens hjælpepakke i it-branchen
446
2:15 min
12 procent af de danske it-virksomheder forventer, at de skal fyre medarbejdere i løbet af de næste 14 dage.

fuld adgang til Computerworld Premium

Vælg det abonnement, der passer til dig eller din virksomhed

Vælg abonnement

Hvad er Premium?

Betalingskort

Prøv Computerworld Premium

1 måned for 19kr. Herefter 249kr/mdr.

Få fuld adgang til Computerworld Premium i 12 måneder for 1.995 kr.

Mulighed for faktura og EAN betaling

Vil du hellere snakke med os?


Premium velkomsttilbud

Tilmelder du dig Premium sender vi dig via mail de tre seneste udgivelser af Computerworld - fyldt med unikke artikler, reportager og analyser af krydsfeltet mellem teknologi, ledelse og forretning

Link til udgivelserne sendes via mail umiddelbart efter der er købt adgang til Premium. Udgivelserne leveres digitalt.

Computerworlds udgivelser

Ingen binding - kan opsiges når som helst. Abonnement fornyes automatisk.

Allerede abonnent?

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

0 Premium-indhold

En arbejdsuge på fire dage gjorde danske IIH Nordic berømt, men under coronakrisen har selskabets CEO indset, at der skal tages nye midler i brug

0 Premium-indhold

Regioner og kommuner indgår forlig med DXC om kuldsejlet it-system til 276 millioner kroner

0 Premium-indhold

Microsoft klar med ny Windows 10: Her er alt, du skal vide om den store opdatering

0 Premium-indhold

Coop hyrer topprofil fra Datatilsynet som ny persondata-chef

0 Premium-indhold

Faldende konsulentpriser kan være på vej i Danmark: "Vi vil se et pres på priserne det kommende stykke tid"


Premium
En arbejdsuge på fire dage gjorde danske IIH Nordic berømt, men under coronakrisen har selskabets CEO indset, at der skal tages nye midler i brug
Danske IIH Nordic er blevet hædret for sit arbejdsmiljø, og under coronakrisen er medarbejderne blevet endnu mere tilfredse. Nu har selskabets topchef Henrik Stenmann indset, at den firedages arbejdsuge ikke kan stå alene.
Computerworld
IBM fyrer tusindvis af medarbejdere i stor fyringsrunde
Med IBM’s nytiltrådte topchef ved roret fyrer selskabet nu tusindvis af medarbejdere i stor fyringsrunde, der sigter blandt andet efter at gøre selskabet mere agilt.
CIO
Podcast: Pandoras CIO Peter Cabello afslører sine tre vigtigste mål for digitaliseringen
Podcast, The Digital Edge: Hør Pandoras CIO Peter Cabello Holmberg fortælle om, hvordan et af verdens største smykkefirmaer arbejder med innovation og digitalisering af et traditionel offline salg, og hvordan Pandora udnytter data til at skabe en bedre kundeoplevelse.
Job & Karriere
10 spændende lederstillinger, som er ledige netop nu
Der er stadigvæk mange ledige it-job. Vi har fundet en række spændende lederstillinger, som du kan søge med det samme.
White paper
Stor rapport kortægger: Sådan er kundernes forventninger til en moderne kundeservice
Kender du din målgruppes foretrukne kanal til annoncering, salg og kundeservice? Ved du om salg og kundeservice arbejder godt nok sammen? Og i hvilken grad lever du op til kundernes forventninger? De spørgsmål kan du finde svar på i dette whitepaper fra Zendesk, som via knapt 5.000 interviews og spørgeskemaer har kortlagt både kunder og customer experience-folks erfaring og forventninger til en god kundeoplevelse. Whitepaperet er derfor en oplagt og overskuelig målestok, for dig der arbejder med customer experience og vil benchmarke sin egen indsagt – eller til dig, der skal til at etablere en moderne kundeoplevelse og vil prioritere indsatsen korrekt.