Google kan være på vej med sit eget betalings-kort: Tester lige nu 'Google Card'

Google er i fuld gang med at teste et kommende fysisk betalingskort.

Artikel top billede

Google er godt i gang med at teste sit eget betalingskort, der skal kunne anvendes sammen med Googles betalings-system, Google Pay.

Ifølge amerikanske TechCrunch vil lanceringen af kortet betyde, at Google Pay bliver et komplet betalingssystem, hvor brugerne vil kunne betale både med kort, mobil-telefon og online.

Det kommende betalingskort kommer angiveligt til at hedde Google Card og skal lanceres i samarbejde med Visa.

I dag kan man alene anvende Google Pay online samt som ‘peer-to-peer’-betaling ved at tilknytte et klassisk betalingskort til kontoen.

Med det planlægger Google at indføre forskellige elementer, som vi i dag kender fra de etablerede bank-løsninger - eksempelvis nemt overblik over indkøb, saldo og låsning af konto.

Hertil kommer, at Google meget vel vil inddrage data fra eksempelvis Google Maps som service til brugerne.

Korte vil blive udstedt i samarbejde med forskellige banker, skriver det amerikanske medie. De tæller CITI og Stanford Federal Credit Union.

TechCrunch peger på, at der i lanceringen af betalingskortet ligger et stort indtjeningspotentiale for Google, der i givet fald vil kunne begynde at opkræve gebyrer for betalinger eller lignende.

Samtidig vil Google kunne høste vigtige data om indkøb og betalinger, som selskabet vil kunne anvende i dets annonce-forretning.

Stor-konkurrenten Apple har allerede et betalingskort - Apple Card - der er et klassisk kreditkort.

Google Card står dog til alene at blive et debet-kort - altså et betalingskort, som man kun kan betale med, hvis der er dækning for beløbet på kontoen.

Annonceindlæg tema

Forsvar & beredskab

Cybersikkerhed, realtidsdata og robuste it-systemer er blevet fundamentet for moderne forsvar.

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

Rasmus Stage Sørensen

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

Niels Bjørndal Nygaard

Norriq Danmark A/S

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

Johan Léfelius

IT Confidence A/S