Google kan være på vej med sit eget betalings-kort: Tester lige nu 'Google Card'

Google er i fuld gang med at teste et kommende fysisk betalingskort.

Artikel top billede

Google er godt i gang med at teste sit eget betalingskort, der skal kunne anvendes sammen med Googles betalings-system, Google Pay.

Ifølge amerikanske TechCrunch vil lanceringen af kortet betyde, at Google Pay bliver et komplet betalingssystem, hvor brugerne vil kunne betale både med kort, mobil-telefon og online.

Det kommende betalingskort kommer angiveligt til at hedde Google Card og skal lanceres i samarbejde med Visa.

I dag kan man alene anvende Google Pay online samt som ‘peer-to-peer’-betaling ved at tilknytte et klassisk betalingskort til kontoen.

Med det planlægger Google at indføre forskellige elementer, som vi i dag kender fra de etablerede bank-løsninger - eksempelvis nemt overblik over indkøb, saldo og låsning af konto.

Hertil kommer, at Google meget vel vil inddrage data fra eksempelvis Google Maps som service til brugerne.

Korte vil blive udstedt i samarbejde med forskellige banker, skriver det amerikanske medie. De tæller CITI og Stanford Federal Credit Union.

TechCrunch peger på, at der i lanceringen af betalingskortet ligger et stort indtjeningspotentiale for Google, der i givet fald vil kunne begynde at opkræve gebyrer for betalinger eller lignende.

Samtidig vil Google kunne høste vigtige data om indkøb og betalinger, som selskabet vil kunne anvende i dets annonce-forretning.

Stor-konkurrenten Apple har allerede et betalingskort - Apple Card - der er et klassisk kreditkort.

Google Card står dog til alene at blive et debet-kort - altså et betalingskort, som man kun kan betale med, hvis der er dækning for beløbet på kontoen.

Læses lige nu
    Computerworld Events

    Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

    Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
    Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
    Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
    Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

    Infrastruktur | Frederiksberg

    Roundtable: Hybrid og cloud – sikre og strategiske it-valg i en ustabil verden

    Eksklusive danske digitale ledere mødes til rundbordssamtale om balancen mellem fart, sikkerhed og compliance. Hør hvordan CIO’er bygger robuste hybrid cloud-strategier, der skaber reel forretningsværdi og styrker modstandskraften.

    Sikkerhed | København

    Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - København

    Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem to spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i København 20. januar.

    Andre events | København

    Executive Conversations: Fra hype til afkast – her er vinderne af AI-ræset

    Få et klart overblik over AI’s reelle effekt i danske virksomheder. Arrangementet giver unge talenter og ambitiøse medarbejdere viden, der løfter karrieren, skærper beslutninger og gør dig klar til at præge den digitale udvikling. Læs mere og...

    Se alle vores events inden for it

    Navnenyt fra it-Danmark

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

    Katrine Køpke Rasmussen

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

    Ahmed Yasin Mohammed Hassan

    Norriq Danmark A/S