Spotify rammer 130 millioner betalende abonnenter: Omsætning stiger med over 20 procent under coronakrisen

På trods af coronakrisen rammer Spotify en ny milepæl i antallet af betalende abonnementer. Samtidig hæver selskabet omsætningen med mere end 20 procent.

Artikel top billede

(Foto: Photo by Lastly Creative on Unsplash)

Den svenske streaming-gigant Spotify, har netop fremlagt et overraskende godt regnskab.

Antallet af nye abonnenter stiger nemlig hurtigere end forventet og lander samlet på mere end 130 millioner brugere verden over.

Det skriver nyhedsmediet CNBC.

Men selvom det svenske selskab tilsyneladende ikke burde være påvirket af coronakrisen, så er det ikke tilfældet. Som mange andre brancher, mærker man nemlig også et fald i annonceindtægterne.

Læs også: Alphabets omsætning stiger - men har haft ‘markant nedgang i annonce-omsætning’ i marts

Andre techgiganter som Google, har også mærket det drastiske fald i annonceindtægterne i lyset af den globale coronakrise.

Men de mange nye abonnenter betyder altså, at Spotify alligevel får en omsætning på lige over 13 milliarder kroner i løbet af årets første tre måneder.

Navnenyt fra it-Danmark

Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Christian Homann som Projektleder ved netIP's kontor i Thisted. Han kommer fra en stilling som Digitaliseringschef hos EUC Nordvest. Han er uddannet med en Cand.it og har en del års erfaring med projektledelse. Nyt job

Christian Homann

Netip A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

Ahmed Yasin Mohammed Hassan

Norriq Danmark A/S

Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil