Visa runder milepæl: Har udstedt en milliard tokens

Visa runder et skarpt hjørne ved nu at have udstedt en milliard tokens, der skaber sikrere betalinger. Inden året er omme forventer Visa at have 2,1 milliarder digitale brugere.

Artikel top billede

(Foto: ERIN@ERINKUNKEL.COM / ERINKUNKEL)

Betalingsvirksomheden Visa har udstedt en milliard tokens på verdensplan.

Det oplyser Visa i en meddelelse til Computerworld.

Udstedelsen af en token betyder, at Visa-kortholderes 16-cifrede Visa-kortnummer erstattes med digitalt ID, en token, på betalingstidspunktet.

Det giver ekstra høj sikkerhed for forbrugeren, ligesom det muliggør de mere sikre betalinger ved brug af enheder som eksempelvis mobiltelefoner eller ure.

"At have udstedt en milliard tokens markerer en vigtig milepæl i Visas arbejde for at øge innovationen inden for e-handel og gøre betalinger mere sikre," lyder det i meddelelsen fra Visa.

Læs også: Revolutionerende betalingsmotorvej åbner for direkte kontooverførsler på tværs af nordiske lande i 2021

Visa forventer at runde to milliarder digitale brugere i 2020

Det digitale skift har også fremskyndet Visas udvikling af teknologien bag tokens.

Visa forventer, at antallet af digitale købere rammer 2,1 milliarder på globalt inden udgangen af 2020.

"Den massive overgang til det digitale understreger et stort behov for nem og sikker digital handel. Dette er grunden til, at Visa øger antallet af udstedte tokens: Visa har udstedt mere end 680 millioner tokens i det sidste år. Det har blandt andet medført, at flere har kunnet foretage endnu mere sikre betalinger med deres mobiltelefon eller ur," lyder det i meddelelsen fra Jens Damgaard, der er head of new business and market development for Norden og Baltikum hos Visa.

Læs også: Nets gør klar til massiv europæisk ekspansion: Store forandringer på vej i it-organisationen

Annonceindlæg fra SoftwareOne

Glem hypen: Her er tre steder hvor AI allerede leverer

Ifølge SoftwareOne ligger de reelle AI-gevinster gemt i områder af central betydning for forretningen.

Navnenyt fra it-Danmark

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Christian Homann som Projektleder ved netIP's kontor i Thisted. Han kommer fra en stilling som Digitaliseringschef hos EUC Nordvest. Han er uddannet med en Cand.it og har en del års erfaring med projektledelse. Nyt job

Christian Homann

Netip A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

Rasmus Stage Sørensen

Norriq Danmark A/S

Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Nikolaj Vesterbrandt som Datateknikerelev ved netIP's afdeling i Rødekro. Han er uddannet IT-supporter ved Aabenraa Kommune og videreuddanner sig nu til Datatekniker. Nyt job