Ny streamingtjeneste rammer det danske marked i dag

Paramount+ sparker nu dørene op til det danske marked med et nyt streaming-univers. For 59 kroner om måneden åbnes der op for en række originale produktioner og velkendte klassikere. Men det er ikke alle, der vil kunne få adgang til tjenesten i første omgang.

Artikel top billede

Fra og med i dag får danskerne endnu en streamingtjeneste at vælge imellem.

Paramount+ slår nemlig dørene op til det danske marked.

Bag tjenesten står den amerikanske mediekoncern, ViacomCBS.

Streamingtjenesten koster 59 kroner om måneden, og indenbords finder man en ræke kendte titler samt nye produktioner.

Blandt trækplastrene findes den nye dramaserie om amerikanske præsidentfuer, "The First Lady," der er instrueret af danske Susanne Bier.

En anden original titel er The Offer. En serie, der handler om tilblivelsen af en af de største filmklassikere nogensinde, The Godfather.

Af velkendte titler findes Mission Impossible, Twin Peaks, Indiana Jones og Dexter. Målretter de små findes Svampebob Firkant og Paw Patrol.

Den nye streamingtjeneste har over 6.000 film og serieafsnit fra blandt andet filmselskabet Paramount Pictures samt TV-kanalerne CBS, Comedy Central, Nickelodeon, MTV, Showtime og Smithsonian.

Til at starte med lanceres tjenesten dog ikke via en selvstændig app.

ViacomCBS skriver i en pressemeddelelse, at tjenesten i første omgang integreres direkte i Apple TV-app’en som en kanal. Dertil indgår tjenesten som bland selv-produkt hos YouSee fra i dag.

Det betyder samtidig, at Android-brugere er forment adgang til tjenesten, indtil der lanceres en selvstændig app i løbet af april måned.

Apple TV-app’en er tilgængelig i Norden på iPhone, iPad, Apple TV, iPod touch og MacBooks, på udvalgte smart-TV fra Samsung, LG og Sony samt på PlayStation og Xbox, lyder det.

"Paramount+ tilbyder et bredt udvalg af indhold på tværs af alle de vigtigste genrer. Vi er glade for at kunne tilbyde vores streamingtjeneste til forbrugerne via Apple TV-kanaler samt via vores lokale partnere, inden vi introducerer tjenesten som sin egen særskilte app senere i april," fortæller Jesper Dahl, nordisk direktør for ViacomCBS.

Annonceindlæg fra Trustworks

Tillid i en Zero-Trust verden

Med voksende trusler, nye EU-krav og øget kompleksitet er cybersikkerhed nu en central ledelsesopgave på linje med strategi og økonomi.

Navnenyt fra it-Danmark

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

Jimmi Overgaard

Netip A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

Ahmed Yasin Mohammed Hassan

Norriq Danmark A/S