Danske Jabra satser stort på nyt marked "Det vil være vanskeligt at gennemføre uden at gøre det gennem opkøb"

Jabras opkøb af Steel Series sidste år skal bruges til at få en luns af det voksende marked for gamingudstyr.

Artikel top billede

Det danske lydfirma Jabra, der er ejet af GN Audio og især er kendt for sine trådløse hovedtelefoner, satser på at erobre en luns af gaming-markedet til næste år.

Det skriver Berlingske.

Den aggressive satsning på gaming-markedet er blandt andet blevet mulig takket være selskabets opkøb af det dansk-stiftede gamer-brand Steel Series, der blev købt for otte milliarder kroner tidligere på året.

”Folk har i årevis spurgt, om vi ikke skal ind på spilmarkedet, men det vil være vanskeligt at gennemføre uden at gøre det gennem opkøb. Steel Series er et ledende mærke i den højere ende af spiludstyr med fokus på lyd, tastaturer, mus med mere. Med opkøbet får vi adgang til et meget stort marked, hvor vi ikke er i dag, med over en milliard spillere, og som vokser med fem procent om året. Steel Series har positioneret sig stærkt og anerkendes som et højkvalitetsprodukt,” siger René Svendsen-Tune, topchef i GN Audio, til Berlingske.

Ramt af komponent-mangel

GN Audio-topchefen fortæller desuden til Berlingske, at selskabet i 2021 har været udfordret af den globale komponentmangel, hvilket betyder, at selskabet ikke hele tiden har kunne få produkterne ud på hylderne i den ønskede volume.

René Svendsen Tune har tidligere fortalt til Børsen, at selskabet har måtte nedjustere sine vækst-forventninger på grund af den uforudsigelighed som manglen på komponenter har skabt.

“Realiteterne er, at forudsigeligheden i komponentmarkedet og det vi får leveret, sammenlignet med det vi havde forventet, lige nu udvikler sig hastigt negativt. Når vi er blevet lovet 100, så får vi leveret 50. Så uforudsigeligheden er steget,” sagde han til Børsen i november.

Annonceindlæg fra DE-CIX

Opbygning af en ny netværksstrategi for virksomheder

Virksomheder vokser hurtigt ud af deres gamle IT-systemer pga. hastig digital innovation og nye AI-understøttede forretningsløsninger.

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

Thea Scheuer Gregersen

Norriq Danmark A/S

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

Alexander Bendix

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

Niels Bjørndal Nygaard

Norriq Danmark A/S