Danske Jabra satser stort på nyt marked "Det vil være vanskeligt at gennemføre uden at gøre det gennem opkøb"

Jabras opkøb af Steel Series sidste år skal bruges til at få en luns af det voksende marked for gamingudstyr.

Artikel top billede

Det danske lydfirma Jabra, der er ejet af GN Audio og især er kendt for sine trådløse hovedtelefoner, satser på at erobre en luns af gaming-markedet til næste år.

Det skriver Berlingske.

Den aggressive satsning på gaming-markedet er blandt andet blevet mulig takket være selskabets opkøb af det dansk-stiftede gamer-brand Steel Series, der blev købt for otte milliarder kroner tidligere på året.

”Folk har i årevis spurgt, om vi ikke skal ind på spilmarkedet, men det vil være vanskeligt at gennemføre uden at gøre det gennem opkøb. Steel Series er et ledende mærke i den højere ende af spiludstyr med fokus på lyd, tastaturer, mus med mere. Med opkøbet får vi adgang til et meget stort marked, hvor vi ikke er i dag, med over en milliard spillere, og som vokser med fem procent om året. Steel Series har positioneret sig stærkt og anerkendes som et højkvalitetsprodukt,” siger René Svendsen-Tune, topchef i GN Audio, til Berlingske.

Ramt af komponent-mangel

GN Audio-topchefen fortæller desuden til Berlingske, at selskabet i 2021 har været udfordret af den globale komponentmangel, hvilket betyder, at selskabet ikke hele tiden har kunne få produkterne ud på hylderne i den ønskede volume.

René Svendsen Tune har tidligere fortalt til Børsen, at selskabet har måtte nedjustere sine vækst-forventninger på grund af den uforudsigelighed som manglen på komponenter har skabt.

“Realiteterne er, at forudsigeligheden i komponentmarkedet og det vi får leveret, sammenlignet med det vi havde forventet, lige nu udvikler sig hastigt negativt. Når vi er blevet lovet 100, så får vi leveret 50. Så uforudsigeligheden er steget,” sagde han til Børsen i november.

Annonceindlæg fra Computerworld

Dansk erhvervsliv er en del af frontlinjen

Digitalt forsvar handler ikke blot om det militære men om at beskytte civilsamfundets funktion, påpeger Thomas Nissen i Dansk Erhverv.

Navnenyt fra it-Danmark

IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Henrik Thøgersen som it-konsulent med fokus på salg. Han skal især beskæftige sig med rådgivende salg, account management og udvikling af kundeporteføljer på tværs af it-drift, sikkerhed og cloud-løsninger. Han kommer fra en stilling som freelancer i eget firma og client manager hos IT Relation og IT-Afdelingen A/S. Han er uddannet elektromekaniker. Han har tidligere beskæftiget sig med salg af it-løsninger, account management, it-drift og rådgivning samt undervisning og ledelse. Nyt job

Henrik Thøgersen

IT Confidence A/S

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

Benjamin Terp

Netip A/S

Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse