Derfor vil Apple sælge sin iPhone som abonnement

Apple pønser på at sælge sine telefoner som abonnement - og det giver mest mening for Apple, antyder finansmediet Bloomberg.

Artikel top billede

(Foto: Apple)

Ifølge Apple-specialist ved finansmediet Bloomberg, Mark Gurman, barsler Apple med en ny måde at få iPhones ud til forbrugerne.

Når iPhone 14 udkommer en gang til efteråret, bliver det samtidig med, at selskabet vil introducere iPhonen-som-en-service – et månedligt abonnement.

Og fordelene for Apple bliver til at tage og føle på, mener Apple-kenderen, som forudser, at Apple vil få iPhone-brugere til at opgradere langt oftere end hidtil.

Hvor den gennemsnittelige iPhone-brugere anskaffer sig en ny iPhone omkring hvert tredje år, forventes kadencen at ryge i vejret, når Apple årligt vil tilbyde en ny iPhone med abonnementsordningen.

Her estimerer Bloomberg-analytikeren, at med abonnementspriser på 35, 45 og 50 dollar for telefoner der svarer til de nuværende iPhone 13, iPhone 13 Pro og iPhone 13 Pro Max, vil udløse en gevinst på henholdsvis 58 procent, 62 procent og 64 procent for Apple.

Gevinsten er ud fra antagelsen om en tre årig periode for de billigste varianter af de respektive modeller, iPhone 13 til 799 dollar, iPhone 13 Pro til 999 dollar og iPhone 13 Pro Max til 1.099 dollar.

Han pointerer samtidig, at hensigten for Apple kan være en anden en blot at få presset flere penge ud af de kommende iPhone-brugere.

Apple har længe nydt godt af at undgå afhængighed til tredjeparter, for i stedet at bruge og udvikle egne platforme og teknologier.

Her kan der derfor skæres en mellemmand for Apple, som kan mindske sin afhængighed af salgskanaler som teleoperatører og elektronikforhandlere.

Læses lige nu

    Event: Platform X 2026: Forretning, teknologi og transformation

    It-løsninger | København V

    Mød verdens stærkeste og mest effektive platforme der driver den digitale transformation samlet i København - og dyk ned i den nyeste teknologi.

    27. maj 2026 | Gratis deltagelse

    Capgemini Danmark A/S

    Presales Lead Cloud

    Københavnsområdet

    KMD A/S

    SAP-arkitekt

    Københavnsområdet

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Christian Homann som Projektleder ved netIP's kontor i Thisted. Han kommer fra en stilling som Digitaliseringschef hos EUC Nordvest. Han er uddannet med en Cand.it og har en del års erfaring med projektledelse. Nyt job

    Christian Homann

    Netip A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

    Katrine Køpke Rasmussen

    Norriq Danmark A/S

    Tanja Schmidt Larsen, Director, Legal & Compliance hos Sentia A/S, er pr. 1. december 2025 forfremmet til Chief Operations Officer (COO). Hun skal fremover især beskæftige sig med synergi mellem kommercielle og tekniske processer samt sikre en sammenhængende kunderejse og fortsat driftsstabilitet. Forfremmelse
    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil