Apple gør klar til en tilværelse uden iPhone-covers

Et cover på en dyrt købt iPhone for at beskytte den er ganske normalt i dag, men det kan høre fortiden til med udgivelsen af iPhone 13.

Artikel top billede

(Foto: Daniel Romero)

Mange har nok et iPhoneetui, men nu er der stærke signaler fra Apple om, at det nok ikke er nødvendigt ved det næste køb af en ny iPhone.

Det skriver ZDNet.

Og det sker på baggrund af Apples egne udmeldinger.

Først og fremmest er der tech-gigantens annonce, som mange nok har set i tv eller biografen.

Reklamen viser en iPhone, der ligger på kanten af et bord uden et cover på, mens den ringer, og vibrationerne gør, at mobilen falder ned fra bordet efterfulgt af teksten "Relax it’s iPhone".

Det er det første, der tyder på, at covers ikke er en nødvendighed.

På sociale medier skriver Apple og så til reklamen, at iPhone 13 er beskyttet.

"iPhone 13 med keramisk skjold. Hårdere end noget smartphoneglas. Slap af, det er iPhone," skriver Apple.

"Stellet er i aluminium som er kendt for at være meget slidstærkt, selvom der kan ophobes lette ridser over tid. Glasset, der beskytter skærmen, er Ceramic Shield, som er blandt de hårdeste på markedet - lig med eller bedre end det bedste Gorilla Glass. Det er meget svært at bryde, men kan stadig blive ridset, så en skærmbeskytter er værd at overveje for dem, der ønsker at garantere beskyttelsen af ​​deres nye iPhone 13 yderligere," skriver Screenrant.

Mediet skriver og samtidig, at selvom det er solidt, er det stadig glas og kan derfor stadig få ridser, og det kan selvfølgelig stadig ske, at et slag er så hårdt, at det skader. Derfor mener Screenrant fortsat, at et cover og skærmbeskytter er den eneste måde at være helt beskyttet på – trods Apples udmeldinger.

Det afhænger som altid af brugerens villighed til risiko. Apple gør hele tiden iPhonen bedre til at modstå slag, men man kan selvfølgelig aldrig være sikker, men når tech-giganten har selvtillid nok til at reklamere med et produkt, der falder ned af et bord, tyder det på, at vi er nået langt.

Annonceindlæg fra Jyske Bank

Jyske Bank styrker tilstedeværelsen i København med indflytning i Glaskuben

Jyske Bank er rykket ind i Glaskuben på Kalvebod Brygge, et markant byggeri i hjertet af København. Knap 1.000 arbejder her, heraf 200 i IT, med nye rammer for samarbejde, innovation og udvikling.

KMD A/S

Product Owner

Nordjylland

KMD A/S

Cloud-løsningsarkitekt

Københavnsområdet

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Cyberdivisionen søger IT-Supporter til Flyvestation Karup

Midtjylland

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

Søren Vindfelt Røn

Norriq Danmark A/S

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job
Circle Of Bytes ApS har pr. 1. maj 2025 ansat Jeanette Kristiansen som Account Manager. Hun skal især beskæftige sig med at opbygge og styrke relationer til kunder og samarbejdspartnere, samt sikre det rette match mellem kunder og konsulenter. Nyt job

Jeanette Kristiansen

Circle Of Bytes ApS