Artikel top billede

(Foto: PR-Foto)

Kunder må til lommerne: YouSee hæver priserne for bredbånds- og telefonikunder

Yousees kunder kan se frem til en stigning i priserne. Det gælder både bredbånd, mobiltelefoni og tv-pakker.

Omkostningerne stiger hos netværksleverandører, og det får nu Yousee til at hæve priserne for kunderne på mobilabonnementer, bredbånd og tv.

”Jeg tror, alle danskere har kunnet mærke, at alting er blevet dyrere. Vi er derfor meget opmærksomme på, at det er udfordrende tider for vores kunder. Derfor arbejder vi som ansvarlig operatør på at finde den rette balance mellem at drive holdbar virksomhed og have et forsvarligt prisniveau over for vores kunder”, meddeler Christian Morgan, CEO for YouSee.

Det fremgår af meddelelsen, at der er tale om ”nogle af YouSees mobil- og bredbåndsabonnementer,” men det specificeres ikke konkret, hvilke kunder der er tale om. De ramte kunder vil få besked, lyder det.

Prisstigningerne træder i kraft 1. januar og vil betyde, at priserne stiger med 10 kroner om måneden.

”Vi justerer prisen som reaktion på de prisforhøjelser, vi har modtaget fra vores netværksleverandør. Også her har vi forsøgt at holde prisen i ro på så mange abonnementer som muligt i en tid med høj inflation og generelt stigende omkostninger”, udtaler Christian Morgan i meddelelsen.

Tv-pakker bliver dyrere for alle

Samtidig hæver Yousee som nævnt priserne for alle sine private tv-kunder. Der er tale om selskabets faste tv-pakker og bland selv-pakker til privatkunder, som stiger med mellem 20 og 40 kroner om måneden – ligeledes per 1. januar.

Det sker, fordi der er kommet store prisstigninger på indholdsrettigheder – særligt på det sportslige område.

”Øgede omkostninger gør desværre prisstigninger nødvendige. Vi hæver ikke priserne for at øge indtjeningen fra vores kunder,” forklarer Christian Morgan i meddelelsen og fortsætter:

”Vi hæver priserne på vores tv-pakker, fordi omkostningerne til tv-rettigheder og særligt sportsrettigheder stiger så voldsomt. Det er vi nødt til at reagere på. I en tid hvor vi desuden er ramt af inflation og stigende energipriser bliver vi nødt til at sende dele af den samlede regning videre.”



CIO
Stort CIO-interview: Lemvigh-Müllers milliard-omsætning er blevet digital