Svenske software-investorer på roadtrip i Danmark med penge på lommen: “Vi skal på landevejen og finde de skjulte perler”

Kapitalfonden Monterro tager på roadtrip i Danmark, Norge, Sverige og Finland, hvor den vil besøge i alt 32 byer for at finde ‘de skjulte perler’ i software-branchen.

Artikel top billede

(Foto: Monterro/David Bicho)

Software-investorerne i den svenske kapitalfond Monterro tager fredag på roadtrip rundt i Danmark for at opstøve software-virksomheder, som kan være interessant at investere i.

Selskabet sender to udsmykkede VW Buzz e-vans afsted til møder i København, Odense og Aarhus for at møde direktører og stiftere af danske softwarevirksomheder i de efterfølgende dage.

CEO i Monterro, Gustav Lagercrantz, meddeler, at kapitalfonden har en klar fornemmelse af, at der rundt omkring i landet findes det, som han kalder for ‘investerings-perler.’

“Det er en anderledes måde at finde fremtidens guld på. Men vi ser det som en god og direkte måde til at komme helt tæt på spændende softwarevirksomheder i Danmark og skabe et godt netværk af virksomheder, som får hands-on tips til, hvordan de kan udvikle deres virksomheder,” lyder det fra direktøren.

Monterro ejer i dag Odense-selskabet Umbraco, som blev købt i sommeren 2021, samt aarhusianske TimeXtender, som blev købt i fjor.

Selskabet meddeler, at det især er på udkig efter dels modne softwareselskaber med en omsætning på mellem 30 millioner kroner og 400 millioner kroner, som kan skaleres internationalt samt dels unge software-virksomheder, der har bevist, at de leverer værdi og som har potentiale til at vækste og skabe profit.

Til projektet er Monterro klar med to fonde, som rummer henholdsvist godt fem milliarder og en milliard kroner.

Selskabet peger på, at Monterro i modsætning til traditionelle kapitalfonde altid investerer sammen med den eksisterende ledelse og er aktiv på både operationelt og strategisk niveau.

Læses lige nu

    Netcompany A/S

    Software Developer

    Nordjylland

    Capgemini Danmark A/S

    Presales Lead Cloud

    Københavnsområdet

    TD SYNNEX Denmark ApS

    Bid Support Specialist (Maternity Cover)

    Københavnsområdet

    Navnenyt fra it-Danmark

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job
    Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Jacob Vildbæk Jensen som Datateknikerelev ved afd. Herning og afd. Rødekro. Han har tidligere beskæftiget sig med tjenerfaget,. Nyt job
    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

    Morten Eskildsen

    Signifly