Nuuday varsler kundeservice-revolution: Snart kan 70 procent af kundekontakten ske via AI

I løbet af få år forventer Nuuday, der blandt andet står bag Yousee og Telmore, at 70 procent af kundeservices vil kunne varetages af kunstig intelligens.

Artikel top billede

(Foto: PR-Foto)

Når du i fremtiden kontakter Yousees eller Telmores kundeservice, er det sandsynligt, at du vil komme i kontakt med en ChatGPT-lignende bot.

Ifølge Børsen planlægger Nuuday, der er selskabet bag Yousee, TDC Erhverv, Telmore og Hiper, at rykke en større del af sin kundeservice over på chatbots, der ligesom ChatGPT og Googles Bard bygger på store sprogmodeller.

Det er Nuudays forhåbning, at 70 procent af kundekontakten om få år vil blive varetaget af kunstig intelligens.

"I dag foregår 80 procent af alle vores samtaler med B2C-kunder (handel mellem virksomhed og forbruger, red.) gennem telefonen. Det vil ændre sig, for vi ønsker at rykke samtalen over til messaging-løsninger, og derfor planlægger vi at bruge en sprogmodel baseret på kunstig intelligens, så man kan skrive med os i et helt almindeligt sprog og få svar ved hjælp af teknologien, der gemmer historikken og skal være i stand til at hjælpe kunderne med at løse deres problemer," siger Michael Stinner, chef for CX and business transformation, hos Nuuday til Børsen.

Han understreger dog samtidig, at overgangen til kunstig intelligens ikke vil ske med et snuptag, men at selskabet vil gå forsigtigt frem. Samtidig vurderer Nuuday, at komplekse problemstillinger stadigvæk vil kræve, at kunden er i kontakt med en medarbejder.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra DE-CIX

    Enhver strategi for applikationsmodernisering bør tage netværket med fra start

    Modernisering af ældre on-premise-applikationer til cloud-løsninger er en topprioritet for virksomheder globalt.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job
    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

    Jimmi Overgaard

    Netip A/S

    Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Burak Cavusoglu som Datateknikerelev ved afd.Thisted og afd. Rønnede. Nyt job

    Burak Cavusoglu

    Netip A/S