Apple vil udbrede populær app med 125 millioner brugere til helt nye lande

Nyhedsappen Apple News findes kun i få lande, hvor den nyder stor popularitet hos både læsere og medievirksomheder. Nu kan den være på vej til brugere i flere lande.

Artikel top billede

Indtil videre har det kun været brugere i USA, Canada, Storbritannien og Australien, der har haft adgang til Apples nyheds-app, Apple News.

Men iPhone-producenten planlægger ifølge Financial Times at udbrede platformen til endnu flere lande.

I dag har Apple News et publikum på 125 millioner læsere hver måned, og appen er den mest populære nyheds-app i de fleste af de lande, hvor den er tilgængelig.

Anbefaler historier til brugerne

Apple News udvælger primært historier fra forskellige medier og anbefaler dem til sine brugere, men appen producerer ikke i større omfang sit eget indhold.

Til gengæld har appen stor indflydelse på, hvilke nyheder og informationer brugerne i de pågældende lande bliver eksponeret for.

Samtidig har appen vist sig at være en vigtig trafikmotor og skabt øget omsætning for mange medier, især efter at Facebooks moderselskab, Meta, har ændret sine algoritmer, så de i langt mindre grad prioriterer nyheder.

“Apple News er nærmest kommet ud af ingenting, og er pludselig bleve en ganske betydelig indtægtskilde,” siger Sean Cornwell, topchef for den britiske mediehus Immediate Media, til Financial Times.

Millioner af læsere

Ifølge Financial Times får den britiske avis The Mirror knap en fjerdedel af sine 4,5 millioner månedlige læsere fra Apple News.

Financial Times oplyser ikke, hvilke nye lande Apple overvejer at udvide Apple News til. Men ud over at ekspandere til nye lande planlægger Apple News angiveligt også at opskalere den lokale nyhedsdækning i Storbritannien.

Apple News findes både i en gratis version og i en plus-version, der kræver abonnement og tidligere er blevet beskrevet som en slags "Netflix for nyheder".

I USA koster Apple News+ 12,99 dollar om måneden, hvilket svarer til 93 danske kroner.

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

    Rasmus Stage Sørensen

    Norriq Danmark A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

    Johan Léfelius

    IT Confidence A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

    Niels Bjørndal Nygaard

    Norriq Danmark A/S