Torsdagens aviser om it

TDC vil vinde 3G-markedet med musik. Slagsmål om .eu-domæner på vej. Ny direktør skal sætte fart på Schultz Grafisk. Udlandseventyr koster dyrt for bilsalg over nettet. Spilbranchen: Højteknologifonden glemmer de kreative virksomheder.

TDC vil vinde 3G-markedet med musik

TDC vil fra foråret vinde flere 3G-kunder med et stort fremstød på musik via mobiltelefonen, som ellers har været konkurrenten 3's store satsningsområde. Musikken er sammen med sport og spil de tre indholdstjenester, TDC vil gå ud med på 3G-nettet, som siden lanceringen i oktober har fået kunderne til at hente 50 procent flere data med mobiltelefonen. TDC Musik er i forvejen danskernes foretrukne sted at downloade musik via internettet. (Børsen)

Slagsmål om .eu-domæner på vej

Der er lagt til tusindvis af årelange slagsmål om rettighederne til de nye internetdomæner med endelsen .eu, som mange store europæiske virksomheder sandsynligvis allerede har tabt retten til. Den første registrering åbnede 7. december, og frem til 7. februar kan virksomheder med registrerede varemærker søge om domæner. Den første dag blev der sendt 101.000 ansøgninger til EURid, den fælles europæiske registreringsmyndighed, og danske Speednames modtager hver dag 1.000 nye ansøgninger. (Børsen)

Ny direktør skal sætte fart på Schultz Grafisk

Peter Vammen skal som ny direktør i kommunikationshuset Schultz Grafisk skabe vækst, efter ledelsen købte datterselskabet Schultz IT ud for nogle uger siden. Schultz Grafisk vil fortsat levere it-løsninger, der gør kundernes produktdata tilgængelige på print eller på nettet. (Børsen)

Udlandseventyr koster dyrt for bilsalg over nettet

Bilauktionshuset Autocom kommer i det næste regnskab ud med et underskud på 371.000 kroner, efter selskabet har brugt mange penge på at ekspandere til fem nye lande. Internetfirmaet med 45 ansatte hjælper forbrugere med at finde den rette forhandler og har netop skilt forretningsdelen Bilpriser.dk ud i et selvstændigt selskab. (Børsen)

Spilbranchen: Højteknologifonden glemmer de kreative virksomheder
Selvom spilmarkedet boomer og spilproducenterne mangler penge, er det store veletablerede selskaber som Microsoft, Coloplast og Mærsk Olie og Gas, der løber med uddelingerne fra Højteknologifonden. Det undrer man sig over i spilbranchen. Markedet for spilsoftware i Danmark er alene i år vokset med 20 procent, eller 1,4 milliarder kroner. (Politiken)

Læses lige nu

    Event: Computerworld Summit 2026 - Aarhus

    Digital transformation | Aarhus C

    Styrk din digitale strategi med konkret brug af AI og ny teknologi. Mød 200 it-professionelle, få indsigter, løsninger og netværk på én dag. Computerworld Summit i Aarhus viser hvordan teknologi skaber forretningsværdi – her og nu.

    21. april 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

    Thea Scheuer Gregersen

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job
    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

    Johan Léfelius

    IT Confidence A/S