Torsdagens aviser om it

TDC vil vinde 3G-markedet med musik. Slagsmål om .eu-domæner på vej. Ny direktør skal sætte fart på Schultz Grafisk. Udlandseventyr koster dyrt for bilsalg over nettet. Spilbranchen: Højteknologifonden glemmer de kreative virksomheder.

TDC vil vinde 3G-markedet med musik

TDC vil fra foråret vinde flere 3G-kunder med et stort fremstød på musik via mobiltelefonen, som ellers har været konkurrenten 3's store satsningsområde. Musikken er sammen med sport og spil de tre indholdstjenester, TDC vil gå ud med på 3G-nettet, som siden lanceringen i oktober har fået kunderne til at hente 50 procent flere data med mobiltelefonen. TDC Musik er i forvejen danskernes foretrukne sted at downloade musik via internettet. (Børsen)

Slagsmål om .eu-domæner på vej

Der er lagt til tusindvis af årelange slagsmål om rettighederne til de nye internetdomæner med endelsen .eu, som mange store europæiske virksomheder sandsynligvis allerede har tabt retten til. Den første registrering åbnede 7. december, og frem til 7. februar kan virksomheder med registrerede varemærker søge om domæner. Den første dag blev der sendt 101.000 ansøgninger til EURid, den fælles europæiske registreringsmyndighed, og danske Speednames modtager hver dag 1.000 nye ansøgninger. (Børsen)

Ny direktør skal sætte fart på Schultz Grafisk

Peter Vammen skal som ny direktør i kommunikationshuset Schultz Grafisk skabe vækst, efter ledelsen købte datterselskabet Schultz IT ud for nogle uger siden. Schultz Grafisk vil fortsat levere it-løsninger, der gør kundernes produktdata tilgængelige på print eller på nettet. (Børsen)

Udlandseventyr koster dyrt for bilsalg over nettet

Bilauktionshuset Autocom kommer i det næste regnskab ud med et underskud på 371.000 kroner, efter selskabet har brugt mange penge på at ekspandere til fem nye lande. Internetfirmaet med 45 ansatte hjælper forbrugere med at finde den rette forhandler og har netop skilt forretningsdelen Bilpriser.dk ud i et selvstændigt selskab. (Børsen)

Spilbranchen: Højteknologifonden glemmer de kreative virksomheder
Selvom spilmarkedet boomer og spilproducenterne mangler penge, er det store veletablerede selskaber som Microsoft, Coloplast og Mærsk Olie og Gas, der løber med uddelingerne fra Højteknologifonden. Det undrer man sig over i spilbranchen. Markedet for spilsoftware i Danmark er alene i år vokset med 20 procent, eller 1,4 milliarder kroner. (Politiken)




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Konica Minolta Business Solutions Denmark A/S
Salg af kopimaskiner, digitale produktionssystemer og it-services.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning 2022: Sæt data på den strategiske dagsorden

Lær hvordan du tænker automatisering, data og digitalisering ind i dagligdagen, over for kunderne og hvordan du får skabt ny forretning.

31. maj 2022 | Læs mere


Sådan gør du din forsyningskæde mere robust

Vi sætter fokus på standardværktøjer og tillægsløsninger til Microsoft Dynamics 365 FO i produktionsvirksomheder, som vil planlægge og drive en effektiv supply chain.

31. maj 2022 | Læs mere


Kom hackerne i forkøbet: Sådan gør du din cybersikkerhed kampklar

Kom hackerne i forkøbet. Eksperter deler de bedste erfaring til, hvordan du øger din cybersikkerhed.

01. juni 2022 | Læs mere






CIO
Årets CIO 2022: Nu skal Danmarks dygtigste CIO findes - er det dig? Eller kender du en, du vil indstille?