Selvom TDCs 2007-årsresultatet forventes at falde med omkring 20 procent i forhold til 2006, er strategien fortsat den samme.
Koncernchef Jens Alder begrunder nedjusteringen med en øget konkurrence, regeringens skatteindgreb og øgede renteudgifter.
"Udviklingen har den betydning, som den hele tiden har haft - nemlig at vi skal effektivisere og blive mere intelligente," siger han til Computerworld.
TDC har tidligere meldt ud, at resultatet ville falde med 5-10 procent, og det tal fordobles altså nu, selvom omsætningen er på vej op.
TDC skal have fart på
Jens Alder har siden han satte sig i direktørstolen i efteråret 2006 gentagne gange meldt ud, at TDC-organisationen skal trimmes og gøres mere effektiv.
Det betyder blandt andet, at medarbejderstaben skal reduceres med fem til syv procent om året, og at TDC har foretaget en stribe frasalg af teleselskaber uden for Norden.
Og den strategi er fortsat den samme, forklarer Jens Alder.
"Vi er måske lidt langsommere til at øge effektiviteten af vores virksomhed, end vi oprindeligt havde forventet, og det skyldes en betydelig højere kompleksitet, end vi havde forudset."
"Men TDC's plan er fortsat at fokusere på at fastholde og udbygge positionen på mobil- fastnet- og kabelmarkedet i Danmark, samtidig med at selskabet skal satse yderligere erhvervskunderne i Norden," forklarer Jens Alder.
Net er kodeordet
Koncernchefen lægger vægt på, at net-forretningerne er TDC's kerneområder, og at det derfor er dér, der skal investeres i fremtiden.
"Vores net er vores base, så vi investerer i dem, så vi sørger for at vi har moderne net med høj effektivitet, og samtidig prøver vi selvfølgelig på at komme med intelligente svar på konkurrencen med produkter og tjenesteydelser," siger Jens Alder.
"Jeg tror, at vi stort set har fundet ud af, hvad vores forretningsfelt er. Alt andet er finansielle finansieringer, som vi prøver på at frasælge, hvis vi synes, at vi kan få en pris, som svarer til værdien," lyder det fra Jens Alder