Netbrugere vil fire dage til Harzen

Sidste års vinder af brugerprisen gør det igen. DTF travel sender mails til 500.000 mennesker to gange om ugen med tilbud på kør selv-ferier i Europa. Hvis mailen bliver forsinket, ringer folk og klager.

Artikel top billede

“Kunderne oplever, at der er rigtig god overensstemmelse mellem pris og kvalitet på vores produkt,” siger Morten Brøndal Mörck, marketingdirektør i DTF travel. Foto: Michael Bo Rasmussen / Baghuset

Tilbage til artiklen Her er Danmarks bedste netbutikker

Så skulle det være slået fast. Netbrugere kan ikke stå for billige hotelophold i Videbæk, Prag, Oslo, Harzen eller lignende rejsemål i Europa.

Danmarks største udbyder af kør selv-ferier, DTF travel, er en sand brugermagnet på nettet. Det afspejler sig også i årets brugerpris, hvor selskabet igen vandt ved at have størst opbakning blandt de 42.000 netbrugere, der har afgivet deres stemme i konkurrencen.

Dermed har sidste års vinder atter sat sig på tronen som det netsted, der har flest stemmelystne brugere. Og som sidste år var det Trendsales.dk, som tog andenpladsen.

Stik imod god praksis

I opløbet om brugerprisen deltog flere websites med egentlige communities og meget stor grad af brugerinvolvering, men den slags har DTF travel ikke noget af.

Til gengæld har sitet mange medlemmer, og mange af dem er åbenbart godt tilfredse.

På dtf-travel.dk har omkring 600.000 personer valgt at melde sig ind i DTF Club, der giver adgang til forskellige konkurrencer og rejseauktioner samt adgang til tilbudsmails. To gange om ugen ryger 500.000 mails af sted til de tilbudshungrende medlemmer.

”Det er stik imod det, man siger er god praksis i branchen, men vi oplever, at hvis vi ikke sender dem ud, eller de er forsinkede, så ringer folk til kundecentret. Folk er glade for at få de her tilbud,” siger Morten Brøndal Mörck, der er marketingdirektør i DTF travel. Det er ham, der har ansvaret for virksomhedens website.

Fortsættes...

Kundekontakten er vigtig

DTF travel har siden 1991 opnået lave priser ved at booke sig ind på hotelværelser, der ellers ville have stået tomme.

Selv om der ikke er nogen direkte brugerkommunikation på DTF travels site, er der alligevel stor fokus på at høre brugernes meninger. Det klares bare gennem mere traditionelle kanaler.

”Alle de rejsende, vi har haft ude, får et online-spørgeskema, hvor vi spørger, hvordan deres oplevelse har været, og vi har dialog med et brugerpanel, vi spørger om forskellige ting,” siger Morten Brøndal Mörck.

På trods af, hvad man i disse moderne tider måske kunne opfatte som en mangel på web 2.0-elementer, tjekker det typiske DTF Club-medlem siden et par gange om ugen.

”Vores medlemmer kan simpelthen godt lide at besøge sitet, fordi vi sørger for at have en række fastholdelsesaktiviteter for dem. Vi har rejseauktioner, last minute-tilbud for medlemmer og konkurrencer. Selv om der ikke er sådan en dag til dag-dialog, sørger vi hele tiden for, at der sker noget for medlemmerne,” siger Morten Brøndal Mörck.

En konkurrence, der kun gælder for plusmedlemmer, er udlodningen af 1.000 kroner, der finder sted hver dag. Det koster 100 kroner at være plusmedlem i et halvt år, og den mulighed har 90.000 mennesker ikke kunnet modstå.
Plusmedlemskabet giver desuden adgang til de allerbilligste rejser, som gratisterne må undvære.

Noget at lokke med

Indholdet på dtf-travel.dk diskuteres hver dag. Klokken 8.30 mødes Morten Brøndal Mörck med sine nøglemedarbejdere for at diskutere, om den foregående dags salg er gået efter forventning, og om der er regnvejr på vej. Indholdet på siden bliver så tilpasset løbende.
Ekstra gang i sommerannoncerne ved dårligt vejr er det oplagte eksempel.

Fortsættes...

Tilfredse netbrugere

”Vi foretager selvfølgelig en planlægning, så vi har en forventning til, hvad vi skal gøre i en given uge, men vi tager stilling til det hver dag. Hvis salget er svigtet tre dage i træk, skal vi jo ikke vente en uge, før vi reagerer,” siger marketingdirektøren.

Godt halvdelen af selskabets salg foregår via hjemmesiden. Resten bestilles over telefonen i kundecentret. DTF travel har ingen butikker.

Ud over at sørge for, at brugerne bliver præsenteret for de rigtige rejsemål på den rigtige måde på det rigtige tidspunkt, er selve sidens design også en vigtig byggesten i DTF travels succes, mener marketingdirektøren. Noget, der også afspejler sig i en nominering til årets Webchamp i kategorien Forståelighed.

”Der er ingen tvivl om, at vores site er overskueligt og nemt at finde ud af. Folk kan finde rundt, og det er alfa og omega på nettet,” siger Morten Brøndal Mörck.

Glade nethjerter

I sidste ende tror han dog ikke, at formlen på succes i brugerkonkurrencen er så kompliceret, at der skal bruges to sider på at forklare den.

”Jeg tror, at det, der giver os stemmer, er at folk kan lide vores produkt og at handle med os,” lyder det enkle bud fra marketingdirektøren.

”Når folk er tilfredse, kommer de meget ofte tilbage. Kunderne oplever, at der er rigtig god overensstemmelse mellem pris og kvalitet på vores produkt,” siger han.

Det – og muligheden for at bede 500.000 mennesker om at stemme i en mail – har for anden gang sikret DTF travel fra Hjørring de rejselystne danske nethjerter.

Tilbage til artiklen Her er Danmarks bedste netbutikker

Computerworld Events

Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

It-løsninger | Aarhus C

Få fuldt udbytte af din Microsoft Dynamics 365 FO løsning

Få inspiration fra spændende cases og viden om de tendenser, der giver dig helt nye muligheder for at optimere forretningen med Dynamics 365 FO.

Jura | København Ø

Compliance Day 2025

Få de nyeste indsigter fra eksperter om, hvordan du navigerer i et komplekst compliance-landskab, når vi samler viden om alt fra NIS2, AI Act, CRA, DORA til GDPR og SCHREMS2.

TV2

Android App Developer til TV 2

Københavnsområdet

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Analytiker til Security Operations Center i Cyberdivisionen

Københavnsområdet

TD SYNNEX Denmark ApS

Business Development Manager, Maverick

Københavnsområdet

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

IT-ansvarlig / System Manager til Applikationsforvaltning i Cyberdivisionen

Københavnsområdet

Navnenyt fra it-Danmark

Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Nicolai Rask Moesgaard som Datateknikerelev ved afd. i Herning og Holstebro. Han har tidligere beskæftiget sig med social- og sundhedsområdet, da han har en lang karriere som SoSu hjælper. Nyt job
Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
Alcadon ApS har pr. 1. september 2025 ansat Lars Peter Met Pedersen som Sales Manager - Datacenter. Han skal især beskæftige sig med salg af løsninger til det danske datacenter marked og være det rådgivende bindeled mellem kunde og producent. Nyt job
Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

Søren Vindfelt Røn

Norriq Danmark A/S