Artikel top billede

Yahoo sælger Kelkoo til kapitalfond

Trængte Yahoo sælger stor europæisk prissammenlignings-portal til spotpris.

Yahoo sælger sitet Kelkoo til den britiske kapitalfond Jamplant og afslutter dermed lang tid spekulationer om fremtiden for Kelkoo, der er et prissammenlignings-site.

Yahoo købte Kelkoo i 2004 for 3,6 milliarder kroner. Det var dengang planen, at Kelkoo skulle være drivaksel i en international Yahoo-ekspansion og udgøre en genvej til det europæiske marked.

Glæden varede dog kort, i det Yahoo tre år senere meddelte, at selskabet overvejede de strategiske muligheder for Kelkoo, der har hovedkvarter i Paris. Med i overvejelserne var dengang muligheden for at sælge sitet.

Partnerne oplyser intet om prisen, som Jamplant betaler for Kelkoo. Den ligger dog ifølge flere kilder angiveligt i omegnen af 100 millioner euro - omkring en femtedel af den pris, som Yahoo betalte for Kelkoo i 2004.

Frasalget kommer midt i en turbulent tid for Yahoo, der i februar modtog meddelen om, at Microsoft gerne ville købe selskabet. Siden fulgte en veritabel kamp, der er endt med, at Microsoft har trukket sit opkøbstilbud tilbage, Yahoo-bestyrelsen er blevet delvist væltet, stifter Jerry Yang er gået af som topchef, og aktiekursen er styrtdykket.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Targit A/S
Udvikling og salg af software til business intelligence.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere


Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere