Computerworld News Service: Yahoos nye topchef, Carol Bartz, kan være på vej med en stor omorganisering af selskabets topledelse. Den ventes at blive annonceret i næste uge, hedder det på Wall Street Journal-bloggen "All things digital."
Her ventes Carol Bartz at udnævne en helt ny generation af topchefer, som skal hjælpe med til at få det kriseramte internetselskab på rette spor igen.
Samtidig sigter Bartz efter at tilbagerulle de organisatoriske forandringer, som Yahoos tidligere koncernchef, Jerry Yang, samt vicechef, Sue Decker, har gennemført.
Planerne vil angiveligt blive offentliggjort onsdag - dog er det ifølge All Things Digital sandsynligt, at de blive offentliggjort drypvis over en uges tid.
All Things Digital citerer unavngivne kilder i og uden for Yahoo, ligesom bloggen henviser til et memo udsendt af Carol Bartz i fredags, hvori det hedder, at der venter "en stor uge" forude.
Det er omkring seks uger siden, at Carol Bartz tiltrådte som koncernchef i Yahoo, hvor hun erstattede medstifter Jerry Yang, der annoncerede sin afgang i november sidste år efter massiv ballade i kølvandet på Microsofts forliste opkøbsforsøg.
Carol Bartz har tidligere bedyret, at det er nødvendigt at gå i krig med "fundamentale ting" i Yahoo for at få skærpet fokus og få sat skub i beslutnings-processerne.
"Jeg agter at rykke hurtigt for at takle disse kerne-emner," har hun tidligere sagt.
De kommende forandringer kan inkludere en helt ny række af næstkommanderende i selskabet. Det kan tælle en driftsdirektør (COO), teknologi-direktør (CTO) og en ny og langt mere magtfuld stilling som marketing-direktør (CMO), der alle skal referere direkte til Carol Bartz.
I givet fald vil denne struktur afspejle den struktur, som Bartz i sin tid indførte for at revitalisere Autodesk, hvor hun tidligere har haft topstillinger.