Artikel top billede

Danskerne hader dårlige netbutikker

Dårlig service bremser indkøb på nettet, og halvdelen af netshopperne har afbrudt en handel på grund af mangelfuld information.

Netbutikkerne skal tage sig sammen og tage online-kunderne seriøst.

Ifølge en undersøgelse oplever næsten hver tredje nethandlende mangelfuld information som en barriere ved handel på nettet. En femtedel af de over 1.000 spurgte danskere mener, at internetbutikker gør for lidt ud af deres kundeservice.

Undersøgelsen, der er foretaget af analysevirksomheden Userneeds for Netop Solutions, viser desuden, at halvdelen af alle, der køber ind over internettet, har afbrudt et køb, fordi de ikke kunne få svar på spørgsmål om en vare eller betaling.

"Mange giver op i købsprocessen og køber i en anden netbutik, hvor vejledningen er bedre eller i en almindelig butik, hvor de kan få svar på deres spørgsmål," siger Kurt Groth Bager, administrerende direktør i Netop Solutions.

Han mener, at de danske netbutikker vil kunne sælge meget mere, hvis de investerer i bedre information og kundeservice.

"Lige nu mister de et betydeligt salg på grund af utilstrækkelig service. Ofte uden at vide det."

Vil chatte med butikken

18 procent oplever, at det er svært at få svar på spørgsmål i internetbutikkerne. Og næsten hver tredje føler sig overladt til sig selv, når de handler på nettet.

Adspurgt direkte om internetbutikkernes kundeservice, svarer 21 procent, at e-butikkerne gør for lidt for at hjælpe deres kunder.

Over halvdelen af de i alt 1.147 danskere mellem 18 og 65 år i undersøgelsen ville ønske, at de kunne komme i kontakt med en medarbejder via chat eller videosamtale.

Det ville øge trygheden ved nethandel og en lille tredjedel mener, at personlig service ville få dem til at købe mere over internettet.

Især de ældre mener, at service er vigtig.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Advania Danmark A/S
Hardware, licenser, konsulentydelser

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere