Artikel top billede

Jørgen Abild Andersen er valgt som ny formand for OECD's IKT-komité. Foto: Hans Juhl (Foto: Hans Juhl)

Offentlig it-boss får international toppost

IT- og Telestyrelsens direktør, Jørgen Abild Andersen, skal stå i spidsen for OECD's komité for it og kommunikation. Formandsposten betragtes som en anerkendelse af Danmarks position på it-området.

Danmark har blandet sig i toppen af OECD's målinger på it- og teleområdet. Nu kommer der også til at stå en dansker i spidsen for organisationens komité Information, Computer and Coummunications Pollicy Comitte, ICCP.

IT- og Telestyrelsens direktør, Jørgen Abild Andersen, har fået formandsposten i komiteen, og det ses af styrelsen som en anerkendelse af Danmarks indsats på it-området.

OECD, der er en organisaiton, der arbejder for økonomisk samarbejde og udvikling i demokratiske lande med markedsøkonomi, har i de senere år lagt stor vægt på it- og telekommunikation, som drivkræfter i økonomisk udvikling.

Erfaren herre

Jørgen Abild Andersen er glad for at være valgt til posten.

"Innovation, vækst og øget velfærd er i høj grad afhængig af fortsat digital udvikling i samfundet. Det forudsætter intelligent og stærkt øget brug af informations- og kommunikationsteknologien," siger Jørgen Abild Andersen i en pressemeddelelse om den nye post.

Jørgen Abild Andersen har været direktør i Telestyrelsen siden 1991 frem til den skiftede navn i 2002. Han har også stor erfaring fra internationalt samarbejde.

Blandt andet stod han i spidsen for at arrangere OECD's konference om it og klimaforandringer i Helsingør tidligere på året, og han har også været formand for flere komiteer og udvalg i EU-sammenhæng.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Advania Danmark A/S
Hardware, licenser, konsulentydelser

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere