Personlige portaler kan give milliardbesparelser

Milliarder af kroner kan spares ved at indføre personlige portaler til medarbejderne på virksomhedernes intranet. Sådan nogenlunde lyder filosofien bag en ny trend, der bruser gennem de største amerikanske virksomheder.

Personlige portaler er navnet på et nyt fænomen, der i disse dage breder sig som en steppebrand i de største amerikanske koncerner, skriver Børsens Nyhedsmagasin mandag.

Den grundlæggende tankegang bag portalerne er at give medarbejderne de bedst mulige betingelser til at udføre deres job optimalt, hvorfor den nye teknologi har fået navnet B2E ? business to employee.

Hvis de ansatte får optimale arbejdsforhold, bruger de færre ressourcer. De bliver samtidig mere tilfredse med deres arbejde, hvilket i sidste ende giver flere kunder og større indtjening.

Portalerne er skræddersyet til den enkelte medarbejder og kan for eksempel indeholde databaser, statistikker, kalender, e-mail, nyheder, e-handels-link til det lokale supermarked, online-bestilling af forretningsrejser, information om personaleforhold og videokonference.

Analyser viser, at ansatte i mange virksomheder sammenlagt spilder op imod en dag om ugen på at søge på må og få efter information, som er relevant for deres job. Enten på nettet eller over telefonen.

Samtidig bruger virksomhederne formuer på at sende medarbejderne rundt i verden på kurser eller til møder, som lige så godt kunne holdes over internettet.

Ifølge Børsens Nyhedsmagasin har Cisco med 40.000 ansatte verden over indført de personlige portaler med årlige besparelser på 14 milliarder kroner til følge.

Læses lige nu

    KMD A/S

    Cloud-løsningsarkitekt

    Københavnsområdet

    Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

    Softwareudviklere til Cyberdivisionens HR-systemer og Applikationer i Ballerup

    Københavnsområdet

    Politiets Efterretningstjeneste

    Teknisk IT-sikkerhedsspecialist - Beskyt Danmark med os i PET

    Københavnsområdet

    Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

    SAP logistikproces specialist til Forsvarsministeriet Materiel- og indkøbsstyrelsen

    Nordjylland

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Christian Homann som Projektleder ved netIP's kontor i Thisted. Han kommer fra en stilling som Digitaliseringschef hos EUC Nordvest. Han er uddannet med en Cand.it og har en del års erfaring med projektledelse. Nyt job

    Christian Homann

    Netip A/S

    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

    Johan Léfelius

    IT Confidence A/S

    Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse
    VisionBird har pr. 1. november 2025 ansat Kelly Lyng Ludvigsen, 38 år,  som Seniorrådgiver. Hun skal især beskæftige sig med Rådgivning og undervisning i Contract Management. Hun kommer fra en stilling som Contract Manager hos Novo Nordisk. Hun er uddannet Cand. jur. og BS fra CBS. Hun har tidligere beskæftiget sig med Contract Management i flere roller i både det private, offentlige og som konsulent. Nyt job

    Kelly Lyng Luvigsen

    VisionBird