Avatar billede ranni Forsker
13. december 2014 - 17:39 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Opgrade af program.

Hej.
Kan jeg slette oprindelige program, når jeg har købt og instl. en Opgrade af program.
Tvivlen opstår:  om en opgrade bruger nogle filer af det "gamle" program ? ?
Avatar billede ranni Forsker
13. december 2014 - 17:43 #1
Som sædvanligt glemte jeg.
Windows 8.1 core i7 16 Ram med masser af ledig plads.
tankebanen er : kan tidlige programmer forstyrre ? ?
Avatar billede ptj_11 Forsker
13. december 2014 - 18:02 #2
Det kommer meget an på, om den opgradering, som du har købt er en fuldstændig version, eller om det er en overbygning af det originale program.
Normalt vil programmøren til et eksisterende program tage højde for, om det skal afinstallere det oprindelige program, eller om det kan nøjes med at bygge videre på den eksisterende installation.
/ptj_11
Avatar billede ranni Forsker
13. december 2014 - 23:02 #3
Hej ptj.
Hvordan kan jeg se om det er et kompl. program, når jeg køber en Opgrade. (Audials one 12)

Programmet har godt nok lagt sig som en selvstændig linie i Alle Programmer og 2 foregående (Audials 10 og 11) stadig ligger som også selvstændige og virker stadig.
Der er jo ingen grund til at have 3 årgange af samme program liggende, hvis det kan undgåes.
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2014 - 01:45 #4
du kan ikke opgrade hvis programmet er fjernet, for så er din nøgle også fjernet.
Avatar billede ranni Forsker
14. december 2014 - 12:40 #5
Forstår jeg svaret korrekt ??
Jeg kan roligt slette de "gamle" programmer, når jeg har instl Upgrade og  aktiveret med nyt købt Key
Avatar billede ptj_11 Forsker
14. december 2014 - 22:12 #6
Hej Ranni.
Før du gør noget andet, så skal du lige lave en test:
Gå i filhåndtering, omdøb mapperne hvor version 10 og 11 ligger.
Højreklik på mapperne og vælg "Omdøb". Bare tilføj OLD i mappenavnet. PS/ pas på ikke at slette mappens originale navn.
Herefter genstarter du din pc og prøver om Audials one 12 kan fungere.
Hvis alt fungerer tilfredsstillende, så kan du roligt afinstallere de gamle versioner.
Hvis det ikke fungerer, så skal du ind i filhåndteringen igen og døbe mapperne tilbage til det originale
/ptj_11
Avatar billede ranni Forsker
14. december 2014 - 22:28 #7
Hej ptj.
Det var et svar, jeg kan forstå.

Vil du sende et svar.
Tak for hjælpen !!!
Avatar billede MADOlsen Forsker
15. december 2014 - 11:56 #8
#6 Det kunne vel også tænkes, at de gamle versioner har noget liggende i registreringsdatabasen, som den nye version bruger?
Avatar billede ptj_11 Forsker
16. december 2014 - 00:31 #9
fedeko > Hvis det er tilfældet, så vil det vise sig ved omdøbning af mapperne, og derfor vil det altså afsløres ved metoden i #6
./. Ranni> glæder mig, at min forklaring var forståelig.
Lad os lige høre, hvad det ender med.
/ptj_11
Avatar billede ranni Forsker
21. december 2014 - 13:45 #10
Hej.
Efter download/instl. af Audials 12 kan alle 3 (10 - 11 - 12 udgaver)
kun converter højst 10 numre inden de går i PLAYBACK ERROR. Det har jeg ikke haft besvær med før.
Jeg prøver nu at afinstl. 12 og så se om det gør nogen forskel og så måske hente den igen.