Avatar billede Jensemadsen Nybegynder
14. december 2014 - 02:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

GPS og WiFi uden Sim-kort

Og så var det jeg købte Sygic offline navigation til Android.
Det har virket fint offline indtil for nyligt.
Men nu virker hverken WiFi eller GPS'en på min android dims, når der ikke er et sim-kort i telefonen.
Jeg har prøvet en total nulstilling og opdatering, men det hjalp ikke.

Sygic har næppe noget med problemet at gøre, da heller ikke WiFi delen virker længere uden et sim-kort??

Har du et bud på hvorfor jeg pludseligt ikke længere kan bruge hverken GPS eller WiFi uden et Sim-kort i telefonen?

Eller er vi virkelig kommet dertil, at man bare stiltiende acceptere, at PET, NSA og lignende organer terrorisere alt netværk i deres bestræbelse på masse-overvågning.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. december 2014 - 12:15 #1
du kan prøve om et anonymt taletidskort er nok.
Avatar billede conz Juniormester
14. december 2014 - 12:36 #2
Hvilken dims er der tale om?
Avatar billede Jensemadsen Nybegynder
14. december 2014 - 23:26 #3
Jeg troede at PET også havde fået terroriseret denne mulighed?

Hvor køber man sådan en?

Undskyld men jeg er ikke helt OBS på dette område.
Avatar billede Jensemadsen Nybegynder
14. december 2014 - 23:27 #4
Lt18i
Avatar billede Jensemadsen Nybegynder
14. december 2014 - 23:28 #5
Taletidskort:

Jeg troede at PET også havde fået terroriseret denne mulighed?

Hvor køber man sådan en?

Undskyld men jeg er ikke helt OBS på dette område.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. december 2014 - 03:14 #6
Taletidskort har de vel alle, men fx Telia http://telia.dk/mobil/abonnement/talk/taletidskort
Du kan ikke bruge deres datakort, da det er tidsbegrænset. Du skal vælge standard. Men de er måske ikke så anonyme som du vil have?
Avatar billede conz Juniormester
15. december 2014 - 09:20 #7
Tror du virkelig, at de skal bruge et sim kort, for at overvåge dig? Alle telefoner udsender et unikt ID hele tiden, også selvom der ikke er sim kort i. De har for længst kortlagt din færden på nettet, dine søgninger og de områder du befinder dig i, og genereret et unikt fingeraftryk af dig på basis af de informationer. Hvis du vil slippe for overvågning, skal du droppe at bruge nettet på andre måder end gennem TOR. Der kan du også finde deep web sites, der sælger dark phones, som er strippet for alle identificerbare signaler, så du kan skjule din identitet og gøre det sværere at aflure dine handlinger og gøren på nettet og irl.

Men ellers kan du købe en startpakke på enhver tank eller kiosk, så får du et sim kort uden at skulle vise id. Bare sørg for at de ikke har overvågningskamera, så de ikke kan spore dig med ansigtsgenkendelse.
Avatar billede Jensemadsen Nybegynder
18. december 2014 - 14:05 #8
Jeg må lige kigge lidt nærmere på dette Tor. Selvom jeg vanskeligt kan forestille mig, at disse paranoide væsner ikke skulle bruger dine skattekroner på, at genere borgerne på dette sted også.

Men hvor er det bare død irriterende, at de har ødelagt min telefon, således at jeg ikke længere kan bruge hverken GPS eller WiFi uden et sim kort.

Ja, det er jo nok som du siger, at bare der er støm på den, så kan de se dig. Eller ville man jo heller ikke kunne ringe 112 uden simkort!

https://www.trustpilot.com/review/www.pet.dk