Avatar billede Jureco Novice
16. december 2014 - 10:41 Der er 4 kommentarer

Wordpress og Analytics..

Hej...

Jeg har analytics på mit wordpress webhotel. Det er lavet på den måde at analytics sporringskoden er skrevet direkte ind i header.php.

Jeg skriver mange blogs på min side og vil rigtig gerne se mine indlæg inden de bliver frigivet - men når jeg kikker på min side, så tæller analytics også.

Kort fortalt, så det jeg gerne vil have det til at ske er:
at når administrationsbaren (admin-bar.php) er tændt / synlig, så er analytics slukket / tæller ikke.

Martin
Avatar billede michael_stim Ekspert
16. december 2014 - 10:47 #1
Spam ikke eksperten med samme slags spørgsmål. Luk dette spørgsmål.
Avatar billede keysersoze Guru
16. december 2014 - 10:49 #2
Uden at vide hvordan du arbejder kunne det vel være relevant helt at disable dine sidevisninger - se fx http://www.web-dev.dk/post/2014/04/18/Ekskluder-egne-bes248;g-fra-Google-Analytics.aspx
Avatar billede Jureco Novice
16. december 2014 - 10:57 #3
keysersoze, godt svar. men er der ikke andre som bruger sammen ip adresse eller? altså delt Ip adresse?

Alternativ er at der er en global variabel i admin_bar, som kunne skrives til.

Jeg har kun kodet i nogle få dage, så jeg har lidt svært ved at finde ud af det, med global variabler og sådan.

I admin_bar står der:
<?php
/**
* Admin Bar
*
* This code handles the building and rendering of the press bar.
*/

/**
* Instantiate the admin bar object and set it up as a global for access elsewhere.
*
* UNHOOKING THIS FUNCTION WILL NOT PROPERLY REMOVE THE ADMIN BAR.
* For that, use show_admin_bar(false) or the 'show_admin_bar' filter.
*
* @since 3.1.0
* @access private
* @return bool Whether the admin bar was successfully initialized.
*/
function _wp_admin_bar_init() {
    global $wp_admin_bar;

    if ( ! is_admin_bar_showing() )
        return false;

    /* Load the admin bar class code ready for instantiation */
    require( ABSPATH . WPINC . '/class-wp-admin-bar.php' );

    /* Instantiate the admin bar */

    /**
    * Filter the admin bar class to instantiate.
    *
    * @since 3.1.0
    *
    * @param string $wp_admin_bar_class Admin bar class to use. Default 'WP_Admin_Bar'.
    */
    $admin_bar_class = apply_filters( 'wp_admin_bar_class', 'WP_Admin_Bar' );
    if ( class_exists( $admin_bar_class ) )
        $wp_admin_bar = new $admin_bar_class;
    else
        return false;

    $wp_admin_bar->initialize();
    $wp_admin_bar->add_menus();

    return true;
}

håber det kan hjælpe lidt
Avatar billede keysersoze Guru
16. december 2014 - 11:07 #4
Hvis du sidder på fx en skole er der nok masser med samme IP - men sidder du hjemme kan du sagtens have fast IP. Det må være muligt at undersøge nærmere.