Avatar billede anri Novice
19. december 2014 - 11:43 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Mangler Win7 home Premium

Hej.
Er der en af jer der ved hvor jeg kan skaffe en windows 7 home premium på dansk.
Jeg har produktnøglen, men da harddisken med recovery-image og hele molevitten, er gået ned, mangler jeg en windows 7 Premium (DK) .iso så jek kan gendanne den.

Nogen der kan hjælpe der?
Avatar billede claes57 Ekspert
19. december 2014 - 11:49 #1
den skal så være helt magen til den, du har licenskoden til.
Så er det 32 eller 64 bit?
er det inkl en opdatering (fx SP1)?
Avatar billede anri Novice
19. december 2014 - 11:54 #2
Ah.. Det ligner en 64 bit uden sp1..
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2014 - 13:48 #3
Hmm Multi dvd uden sp1 er her (se 1 indlæg):
http://answers.microsoft.com/da-dk/windows/forum/windows_7-files/hvor-downloader-man-windows-7-gratis-n%C3%A5r-man/40a2f6d1-9137-471c-a8e1-97192b7cd4bd

Har selv lavet en multi dvd med sp1, og den virker. Har installeret den, men da jeg ikke har en produktnøgle til Windows 7, så kan jeg ikke afprøve om aktiveringen kan lykkes.
Synes dog det er smart at alle versioner ligger på den, så man lige kan vælge hvilken version man skal bruge.
Avatar billede conz Juniormester
19. december 2014 - 13:50 #4
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2014 - 13:54 #5
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2014 - 13:58 #6
#5 Hvorfor købe, hvis man kan hente gratis og installere??
Der findes jo et værktøj der skulle kunne åbne hvilken som helst iso fil og udvide den til de andre versioner.
Har ikke selv prøvet denne Tool. men jeg vil tro den er implementeret i den multi dvd jeg har linket til

http://www.mydigitallife.info/create-windows-7-universal-iso-with-all-editions-selection-on-install-with-ei-cfg-removal-utility/
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2014 - 15:56 #7
som jeg skrev, home premium kan ikke skiftes til dansk sprog.
Avatar billede anri Novice
19. december 2014 - 17:16 #8
Det var da lige de der multi-dvd'er som 220661 linkede til, som jeg havde brug for..
Det er installeret på dansk, og jeg har brændt både 32 og 64 bit, så jeg har dem til en anden god gang.

Tak for hjælpen..
Smider du et svar 220661?
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2014 - 18:06 #9
Det var godt at høre at det virkede for dig.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2014 - 18:08 #10
Dejligt at være fri for alt det der følger med i en pre installation ikke anri?
Avatar billede arnepedersen Forsker
09. maj 2015 - 08:47 #11
Jeg har samme problem:
En præinstalleret Acer Aspire 5750 med en masse ting jeg ikke har brug for.
Jeg har nøglen til Windows7 home Premium siddende i bunden af min PC.
Derfor vil jeg også gerne installere Windows fra DVD. Men--
Hvad sker der med alle driverne, og er Explorer med på DVD en?
Hvis ikke, så kan man vel ikke komme på nettet.
Arne
Avatar billede anri Novice
09. maj 2015 - 08:55 #12
Det vil være en rigtig god idé at downloade wifi driverne først, så kan du som regel bare hente resten ned efterbinstallationen.