Avatar billede FauerWeb Nybegynder
21. december 2014 - 12:35 Der er 8 kommentarer

Element stå fast i bunden af browseren indtil scroll

Hej eksperter.

Jeg er ved at programmere mit portfolio her: http://fauerholm-portfolio.dk/indexny.html

Hvordan får jeg min animation til at stå fast i bunden af min browser, uanset størrelsen af browseren?

Og kun indtil man enten vælger at scrolle eller klikke sig ind på menuen.

Håber en eller anden kan hjælpe mig :)

Venlig hilse Line
Avatar billede HBP2 Praktikant
21. december 2014 - 23:04 #1
Prøv at putte animationen i en div og giv div'en noget i retningen af

position: fixed;
bottom: 0px;

Du skal huske at div'en selv skal være i noget som har position relative eller position absolute.

Du bliver nok nødt til at bruge javascript for at detektere at man  scroller eller klikker, og så gøre noget med div'en derefter.
Avatar billede FauerWeb Nybegynder
21. december 2014 - 23:42 #2
Jeg ved absolut intet om Javaxcript... kun copy/paste ;)

position: fixed;
bottom: 0px;

får animationen til at hænge fast i venstre side i bunden, den skal følge browseren, altså kun ind til man scroller.
Avatar billede NielsErikP Mester
11. januar 2015 - 14:25 #3
Hej ...

hvad mener du med "følge browseren indtil man scroller"...
siden i browseren flytter sig da ikke før du scroller. Giv et eksempel?
Avatar billede FauerWeb Nybegynder
11. januar 2015 - 15:15 #4
Eksempelvis som denne side, hvor pilen står i bunden indtil man scroller.
http://superherocheesecake.com/
Avatar billede NielsErikP Mester
12. januar 2015 - 01:05 #5
Hej...

Prøv at ligge dit indhold i en DIV med et ID. Giv denne DIV en position: absolute; med en LEFT/TOP position.

Så kig på disse 2 sider  :

    Window scroll

og :

  Show Hide

Håber du kan stykke noget sammen.
Avatar billede FauerWeb Nybegynder
12. januar 2015 - 11:43 #6
Tak det vil jeg gøre... og så må du sende mig et svar, så du kan få point :)
Avatar billede NielsErikP Mester
12. januar 2015 - 18:41 #7
Hej...

Jamen det vil jeg gøre....
Men vent nu lige med at krydse mig af indtil du ser om  det gav dig en løsning.

Håber det lykkes :-)
Avatar billede FauerWeb Nybegynder
12. januar 2015 - 20:49 #8
Det bliver ikke lige foreløbigt at jeg får lavet det, så derfor bliver du krydset af nu :)

Venlig hilsen Line Fauerholm