Avatar billede fire-fox Nybegynder
23. december 2014 - 07:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

den siger databasen er tom men er den ikke

Hej Guruer!

Har et problam med nederstående kode :

Når jeg første gang skriver !list så siger den "databasen er tom"

Men anden gang, jeg skriver !list. Så smider den som den skal hvorfor er det lige det sker?

  public function priv_listrss($line, $args) {

    $channel = $line ['to'];

    // failsafes ...
    if (strpos ( $channel, "#" ) === false)
    return;
    if ($channel != $this->precfg["rss"])
    return;

    $sql = "SELECT ctime, rss, nick FROM rss ORDER BY ctime DESC";
    $qres = $this->db->query("$sql");

    if (mysql_num_rows($qres) >= 1) {
    while ($row = mysql_fetch_assoc($qres)) {
    $this->ircClass->privMsg ( $channel, "rss: {$row['rss']} :: 7Added By: {$row['nick']}");
    }
    else {
    $this->ircClass->privMsg ( $channel, "4databasen er tom");
    }
Avatar billede arne_v Ekspert
23. december 2014 - 15:42 #1
Jeg ville droppe mysql_num_rows og proeve med en anden logik.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. december 2014 - 15:44 #2
if (mysql_num_rows($qres) >= 1) {
    while ($row = mysql_fetch_assoc($qres)) {
        $this->ircClass->privMsg ( $channel, "rss: {$row['rss']} :: 7Added By: {$row['nick']}");
    }
else {
    $this->ircClass->privMsg ( $channel, "4databasen er tom");
}

->

$empty = true;
    while ($row = mysql_fetch_assoc($qres)) {
        $this->ircClass->privMsg ( $channel, "rss: {$row['rss']} :: 7Added By: {$row['nick']}");
        $empty = false;
    }

if($empty) {
    $this->ircClass->privMsg ( $channel, "4databasen er tom");
}
Avatar billede fire-fox Nybegynder
23. december 2014 - 18:56 #3
Takker, det vil jeg da lige prøve :)
Avatar billede fire-fox Nybegynder
23. december 2014 - 19:02 #4
den viste godt nok "databasen er tom" selvom den ikke er det... men efter anden forsøg med "!list" så spyttede den hits ud :S
Avatar billede arne_v Ekspert
27. december 2014 - 03:58 #5
Hm.

Maaske er det slet ikke den viste kode som har et problem. Maaske er der problemer med initialiseringen af database forbindelsen.
Avatar billede fire-fox Nybegynder
28. december 2014 - 05:31 #6
Fik det til at virke, smid et svar :)
Avatar billede arne_v Ekspert
28. december 2014 - 16:21 #7
ok