Avatar billede hclarsen Nybegynder
23. december 2014 - 09:35 Der er 4 kommentarer

Mængde af drikkevare til fest

Hej alle

Jeg skal holde en fest for 9 mennesker total. Vi er i alderen 25-30, og jeg skal stå indkøb af alle drikkevare. Jeg er i tvivl om mængden og antal flasker, så jeg ville gerne høre jeres mening.

Følgende skal jeg stå for:

1) Cava som velkomstdrink
2) Hvidvin til forret
3) Rødvin til middag
4) Øl + rødvin + sprut efter vi har spist

Det er en "festlig" gruppe, så jeg forventer vi får drukket en del. Her er mine overslag, hvor jeg regner med 5 glas vin per flaske:

1) 1 glas cava til hver    --> 2 flasker i alt
2) 1 glas hvidvin til hver --> 2 flasker i alt
3) 2 glas rødvin til hver  --> 4 flasker i alt
4) 1 kasse øl + 2 flasker vodka + 2 flasker rødvin

Hvad er jeres vurdering, er det en fin plan jeg har? Eller er det for meget?

På forhånd tak for jeres input!
23. december 2014 - 11:21 #1
Det er svært at sige uden at kende de personer, der deltager og deres drikkevaner, og hvilken menu, der serveres.

Men jeg ville ALDRIG invitere 9 personer på de mængder vin m.v.
Jeg ville som minimum have den dobbelte mængde vin, og så ville jeg variere drikkevarerne efter middagen lidt mere end bare øl og vodka.

Du kan sætte fordele og ulemper op overfor hinanden. Hvad vil du helst løbe tør klokken 10 eller brænde inde med en flaske vin eller 2 efter festen.

Mit forslag til en indkøbsliste (uden at kende deltagerne).

2 flasker Cava
4 flasker hvidvin
8 flasker rødvin
2 flasker dessertvin

1 kasse øl (ville vælge blandede specialøl i stedet for en kasse Tuborg)
div. Mokai og lignende (er ikke mit speciale men ved at mange især piger, er vilde med det)
1 flaske vodka
1 flaske gin
1 flaske rom
1 flaske whiskey
Kan varieres efter målgruppen.

Og så ville jeg nok lige købe et par ekstra flasker rødvin - bare for en sikkerheds skyld.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. december 2014 - 12:44 #2
Lav en aftale med din købmand. Få rigeligt, og med aftale om uåbnet kan returneres inden fx 7 dage.
Avatar billede finb Ekspert
23. december 2014 - 13:45 #3
Som #2, og hvis I ikke kan drikke det hele, må I desværre holde en fest mere, haha.
Avatar billede nfssister Forsker
23. december 2014 - 14:33 #4
Jeg tænker, 9 mennesker og én kasse øl ?
Tror du skal kigge på 3 hvis det er nogle der drikker lidt - rødvinen kræver også at man kender folk, nogle drikker det, andre ikke.

Men ellers passer det meget godt :)