Avatar billede dlrma_ Nybegynder
23. december 2014 - 22:02 Der er 9 kommentarer

Har selv skiftet skærm på bærbar, reagerer men er grå

Hej folkens- håber i kan hjælpe mig.

Jeg har lige skiftet skærm på min hp pavilion 15-151eo .

Det gik fint, men da jeg tænder den, tror jeg den virker da skærmen "lyser" og viser gråt, ligesom opstart normalt.. Efter et par minutter viser den stadig grå, og jeg prøver at tilslutte en ekstern skærm som så viser billede, og er klar til at logge på..

Skærmen jeg har købt er helt ny, og skulle passe til. Stikket hvor jeg slutter til passer da også perfekt!..

Nogen der kan fortælle mig hvad jeg eventuelt har gjort galt, eller om det er skærmen der ikke passer til?
Avatar billede nfssister Forsker
24. december 2014 - 00:32 #1
Sidder der ikke en strøm inverter på den model, navnet siger mig noget, det er sådan en aflang PCB lige under skærmen eller bag skærmen, hvor der går et stik ind og et stik ud i den anden ende - Noget ala det her:

http://1.bp.blogspot.com/_snRj0bEu9Jg/TSMuoRpw67I/AAAAAAAAAV4/QiMqcioVGNw/s1600/laptop-screen-inverters.jpg
Avatar billede dlrma_ Nybegynder
24. december 2014 - 13:37 #2
Er ikke sikker på jeg forstår hvad du mener. Kan heller ikke se det for mig udfra billederne. Der er sådan noget sort plastik hen over på den nye skærm så kan ikke rigtig se andet end der hvor jeg kobler den til selve pc'en. På den anden skærm er plastikken gennemsigtig, men forstår ikke helt hvad jeg skal kigge efter.. Håber virkelig du kan hjælpe mig, er rigtig irriteret over det, det ville rede min jul! :D
Avatar billede dlrma_ Nybegynder
24. december 2014 - 14:04 #3
Når jeg skifter tilbage til den defekte skærm, er der farver i den og billede på de steder hvor den ikke er defekt... Underligt... Skal jeg virkelig have fat i en anden skærm så ? Det virker bare underlig når alt passer - connecter, skruer, str.. etc...
Avatar billede nfssister Forsker
25. december 2014 - 11:10 #4
Som billede viser over, så mener jeg at der skal være et styk printbord på cirka 1x8 cm lige under skærmen. Men hvis du siger den gamle virker, og den nye kun bliver grå - Så er det måske fordi den nye skærm kræver lidt mere spænding (Skærm inverteren) eller at den skærm du har fået ikke passer til modellen.

Kan du skrive PN nummer på den nye skærm og det eksakte model nummer på bærbar ? - Så kan jeg da tjekke om de passer sammen :)
Avatar billede dlrma_ Nybegynder
25. december 2014 - 13:22 #5
Ville være en kæmpe hjælp!

Modelnummer: HP Pavilion 15-151eo - Product: D1L43EA#UUW - Rev: 193C-100

Skærm: P/N: DMD1060    SP10078

På forhånd tusind tak :-)
Avatar billede nfssister Forsker
27. december 2014 - 17:20 #6
Jeg kan ikke slå din skærm op, så er nødt til at ringe til min leverandør på mandag, hvis de har åbent. Så skriver jeg herinde bagefter :)
Avatar billede dlrma_ Nybegynder
27. december 2014 - 23:43 #7
Ville være super! Det er ligefør jeg bliver nødt til at sende en julegave til dig :-D
Ser frem til et svar :-)
Takker!
Avatar billede dlrma_ Nybegynder
30. december 2014 - 11:10 #8
Har nu fundet ud af, at skærmen ikke passer på.
Har nu fået to skærme hvoraf mindst 1 af dem skulle passe på.
Har du mulighed for at tjekke hvilken jeg skal vælge, eller kan fortælle mig hvordan jeg kan finde ud af det?
Skærmene er her:

1) http://www.datamarked.dk/?id=3311&recordid=50072
2) http://www.datamarked.dk/?id=3311&recordid=62747
Avatar billede dlrma_ Nybegynder
30. december 2014 - 12:08 #9
Har nu bestilt den første skærm af de to jeg linkede til.
Den har PN: DMD1348  SP10078

Nu håber jeg den passer, ellers må jeg jo bestille den sidste hjem og prøve ad... Det er godt nok et være gaveræs det her, det er jo værre end juleaften!