Avatar billede Towle Nybegynder
26. december 2014 - 10:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Søg/erstat: Tilføje tekst inde i en streng

Jeg har en masse HTML-dokumenter hvor jeg gerne vil have noget tilføjet til en tekststreng.

Nuværende: /732/732-01.mp3
Skal være: /732/soundbites/732-01.mp3

Jeg nævner for god ordens skyld, at alle ciffre kan variere. Altså: /xxx/xxx-yy.mp3, hvor xxx altid er ens. Antallet af ciffre i grupperne er konstant.
Avatar billede 2hans Juniormester
26. december 2014 - 12:39 #1
Søg/erstat: /***/***-**.mp3 erstat med /732/soundbites/732-01.mp3
Avatar billede Towle Nybegynder
26. december 2014 - 16:02 #2
Mjnaaarh, der er op til 30 forekomster i hvert dokument og hvis jeg manuelt skal skrive erstat-teksten hver gang, er det jo ikke til megen hjælp. Husk at tallene/numrene skifter hele tiden. Se mit oprindelige indlæg.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. december 2014 - 21:46 #3
Hvis dit regex lib understoetter det saa erstat:

/(\d+)/(\d+-\d+)\.mp3

med:

/$1/soundbites/$2.mp3
Avatar billede tjp Mester
27. december 2014 - 01:54 #4
En let forbedring af Arnes søgepattern:
/(\d\d\d)/(\d\d\d-\d\d)\.mp3
Avatar billede Towle Nybegynder
27. december 2014 - 05:53 #5
arne_v skrev:
> Hvis dit regex lib understoetter det saa erstat:
>
> /(\d+)/(\d+-\d+)\.mp3
>
> med:
>
> /$1/soundbites/$2.mp3

Hmmm, hos mig (i Komodo HTML-editor) skriver den lige præcist "/$1/soundbites/$2.mp3", når RegEx er slået til og det samme i TextWrangler med Grep. Begge er på Mac.

Jeg kan godt huske at jeg tidligere har haft problemer med $ (se dette indlæg: http://www.eksperten.dk/spm/999831#reply_8161675) og dit forslag virker, hvis jeg som erstat i stedet skriver "/\1/soundbites/\2.mp3".

Smid lige en besked, så jeg kan give dig point. Tak for hjælpen.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. december 2014 - 15:13 #6
svar