Avatar billede marc190401 Praktikant
26. december 2014 - 22:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

HTML

Hvor kan man lære grundlæggende html?
26. december 2014 - 23:35 #1
HEj,

Køb dig en billig bog om emnet. Senere vil du finde ud af at det er en emne som er kæmpestort, så derfor brug færrest penge på det. _ derfor billigbogen.

Der findes sider på nettet, med større eller mindre kvalitet. Nogen på engelsk og nogen på dansk.

Følgende link er ikke af de værste (men heller ikke af de bedste)
www.hjemmesideskolen.dk/html/ ...

KR
Avatar billede Blueeyez Mester
27. december 2014 - 08:40 #2
http://www.nemprogrammering.dk/
http://www.w3schools.com/
eksperten.dk (Find spørgsmål vedrørende html/css og leg med det.

Man behøver nu ikke køber køber af nogen art for at lære det..
Derudover er google din ven :-)

Husk og skriv en masse ned, da du næppe vil kunne huske noget særligt i laaaang tid.. (Altid rart at have kode liggende)
Avatar billede marc190401 Praktikant
27. december 2014 - 18:15 #3
Har fået det svar jeg ville

Tak
Avatar billede marc190401 Praktikant
27. december 2014 - 18:16 #4
Kom til at give mig selv point....
Avatar billede Blueeyez Mester
27. december 2014 - 18:38 #5
Var svaret i blandt et af de følgende indlæg eller? :-)
Hvis det var mit der blev accepteret, så kan du se denne omgang som gratis i point ;-) (Afmelder overvågning).
28. december 2014 - 13:05 #6
Jeg støtter #2.  Engang i et tidligere århundrede studerede jeg Pascal, fordi det var undervisnings programmeringssprog der hvor jeg studerede (det var i Holland), og derefter havde jeg, ved genoptagne studier efter en lang pause, studeret Java, fordi det i mellemtiden var blevet undervisningssproget.  Derefter har jeg lært html, php, css, javascript først og fremmest ved at google mig frem til løsninger på konkrete problemer, et langt stykke vej ved at prøve at finde svar på spørgsmål stillet her på Eksperten.  w3schools er der nogen der 'rynker på næsen af,' men der har jeg selv fundet meget hjælp.