Avatar billede frbl Nybegynder
26. december 2014 - 23:00 Der er 2 kommentarer

Opstart i fejlsikret tilstand - Samsung laptop

Hej

Jeg har en Samsung 450R windows 8.1, den vil ikke starte windows op. Når jeg starter den fra BIOS efter at have trykket F10 ved opstart står der ud over Samsung logoet: Preparing Automatic Repair....
Efter en periode forsvinder dette var skærmen, så går der igen et par minutter og skærmen vise kort noget med at den er stødt i problemer med en fil, der vises en sur smiley og det hele fortsætter forfra.
Mit spørgsmål er om man kan starte computeren i fejlsikret tilstand ud fra ovenstående beskrivelse. Jeg har behov for at hente nogle filer på computeren inden jeg installerer computeren på ny.
Model Code: NP450R5G-X05SE
Avatar billede 220661 Ekspert
26. december 2014 - 23:38 #1
Microsoft har jo desværre været så smarte at låse en masse af de muligheder der lå i de ældre versioner. Før i tiden kunne man med F8 tasten starte computeren i fejlsikret. Det er slut efter Windows 8. Her skal man først ind under systemkonfigurationen (msconfig) og aktivere sikker startup som starter den i fejlsikret tilstand.
Jeg har ikke prøvet om man med en cd kan komme den vej ind, men tror måske at det er løsningen.
For at tage backup af filer kan man flytte disken over på anden pc og flette filer den vej, eller også er en live cd også en mulighed.
Som Live cd bruger jeg Hirens boot cd, der har en miniXP kørende når den booter op på den cd/usb man klar gører til dette.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. december 2014 - 23:40 #2
flette = flytte