Avatar billede jnrmgs Juniormester
28. december 2014 - 11:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Alternativ til ?php virtual

Hej!

Jeg har en hjemmeside, hvor jeg bruger PHP-funktionen ?php virtual en del. Men nu tillader webudbyderen ikke længere "Virtual Directory Support" :-(

Derfor virker sitet slet ikke i øjeblikket!

Findes der en anden metode, der kan gøre det samme?

På forhånd tak for svar!
Avatar billede reupke Nybegynder
28. december 2014 - 20:42 #1
Hvad bruger du virtual til?

Er det blot til inkludere indholdet fra en anden fil? Til det kan du med fordel benytte enten include eller require i stedet for.
Avatar billede jnrmgs Juniormester
03. januar 2015 - 10:40 #2
Hej!

Ja, jeg bruger bare virtual til at inkludere indhold fra en anden side.

Sådan:
<?php virtual('/hjemmeside/left_menu.php'); ?>

Jeg har ikke meget forstand på PHP, så hvordan kan jeg bruge include eller require i stedet for?

På forhånd tak!
Avatar billede reupke Nybegynder
04. januar 2015 - 15:03 #3
Hvis du f.eks. vil bruge require, så angives det som stien i filsystemet og den kan sagtens være relativ, hvor der tages udgangspunkt i den aktuelle sti på dit script.

Eksempel: Befinder left_menu.php sig i undermappen hjemmeside i forhold til dit script, så vil det således ud:

<?php include('hjemmeside/left_menu.php'); ?>

Bemærk, / er fjernet foran "hjemmeside".

Du kan læse mere om funktionen på http://php.net/manual/en/function.require.php
Avatar billede jnrmgs Juniormester
03. februar 2015 - 17:17 #4
Tusind tak for hjælpen! Nu virker det hele igen som det skal!

200 point afgivet!