Avatar billede kegud Nybegynder
29. december 2014 - 13:11 Der er 3 kommentarer

Dårligt digitalt signal

Hej. Jeg har en signalfordeler på loftet som sender signal til stue og soveværelse, men for at kunne se tv skal jeg pille antennekablet ud af væggen i det rum som jeg ikke skal se tv i. Hvis de begge sidder i er det kun ikke-hd kanaler som fungerer.

Skal jeg have fat i en signalforstærker, eller er der nogen som kan gi mig en anden løsning.

Tak for hjælpen :)
Avatar billede claes57 Ekspert
29. december 2014 - 18:30 #1
det lyder meget som en signalforstærker er nødvendig.
Jeg er så heldig, at i mit område er der en antennesmed, der kan måle behov, og som har dimser med i bilen. Så bliver det lavet rigtigt første gang - i stedet for at man selv klapper noget sammen og går ned på et dårligt samlet stik undervejs.
Avatar billede kegud Nybegynder
30. december 2014 - 13:03 #2
Jeg må lige se om jeg kan finde en antennemand som kan hjælpe mig. Det er suuuper træls at skulle pille ledninger ud :)
01. januar 2015 - 19:29 #3
Lige et vildt skud.

Pil skærmen fra, i et at antenne kablerne (bare i den ene ende).
Jeg har især oplevet det på steder med fælles antenne.

Alle, der påstår at have forstand på det, siger jeg tager fejl, men jeg har set det virke på 2 forskellige antenne anlæg (Fælles antenne og kabel TV.