Avatar billede artico Novice
29. december 2014 - 15:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

$docRoot omskrives forkert

Jeg har en lukket administrationsside hvor jeg afvikler (php) siderne således:

$nx = $_GET['nx'];
    if($nx=="") { $side = "velkommen_admin.php"; }

    else if(isset($nx)) { $side = $nx.".php"; }

Det betyder at adresselinjen ser sådan ud til php filen der kalder mit foto-upload-script:
http://DOMÆNE.dk/admin/administration.php?nx=fotos/foto_start

.. så langt så godt :-)

foto_start er php filen der kalder et javascript, som ligger :
DOMÆNE.dk/admin/fotos/inc/_img.php

Jeg forsøger nu at integrere et upload og "crop" script der bruger javascript. I starten af scriptet angives flg.:

$docURI    = $_SERVER['REQUEST_URI'];              // gets the base location of this file
$docPage    = basename($_SERVER['PHP_SELF']);    // gets the page name of this file
$docRoot    = str_replace($docPage,'',$docURI);            // get the exact path to root for this page

og i starten af filen: _img.php der indeholder javascriptet:

$docRoot    = $_SESSION['cropper']['doc_root'];
$passedImage = $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'].str_replace($_SERVER['DOCUMENT_ROOT'],'',@$_GET['image']);

Meeeen det betyder så at scriptet omskriver min rod , og giver fejlafvikling, det ser således ud:
http://DOMÆNE.dk/admin/administration.php?nx=fotos/foto_start/inc/_img.php

Javacriptet "putter" bare " inc/_img.php" i adresse linjen, og det giver naturligvis fejl.

Er der nogen gode ideer til en løsning, jeg vil gerne fortsætte med at benytte min $nx struktur.. Men hvad siger den kloge julenisse :-) til $docRoot ?
Avatar billede jakobdo Ekspert
29. december 2014 - 22:19 #1
Kan du ikke "bare" hardcode $docRoot ?
Det uploaded billede skal vel altid ende samme sted?
Avatar billede artico Novice
30. december 2014 - 00:50 #2
Jo ... men jeg er t tvivl om hvordan jeg skal "hardcode" den :-)

Jeg har forsøgt:

$docURI  =  /admin/fotos/      // gets the base location of this file
$docPage =  administration.php  // gets the page name of this file
$docRoot  = str_replace($docPage,'',$docURI);  // get the exact path to root for this page

Men den gik heller ikke, så fik jeg fejl som:

PHP Warning:  include(): Failed opening 'fotos/foto_upload/inc/cleanup.php.php' for inclusion

Som du ser så sætter javascriptet et ekstra .php på filen (som ellers nu hentes fra det rigtige sted?)

Så er lidt lost....
Avatar billede jakobdo Ekspert
05. januar 2015 - 09:26 #3
Hvilken linje kommer denne fejl i :

PHP Warning:  include(): Failed opening 'fotos/foto_upload/inc/cleanup.php.php' for inclusion

For det er nok den "variabel" der skal tilpasses eller include()
Avatar billede artico Novice
06. januar 2015 - 13:12 #4
Super, jeg nærmer mig en løsning :-)
Avatar billede jakobdo Ekspert
06. januar 2015 - 13:29 #5
Lyder godt. :o)
Avatar billede artico Novice
15. januar 2015 - 10:49 #6
Lukker, fandt en anden løsning :-)