Avatar billede Gustav2108 Novice
29. december 2014 - 23:21 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Skærm og mus starter ikke

Skærm og mus (og tastatur?) starter ikke når PC'en starter men kobles de til en anden pc så virker det fint.

Jeg har haft problemet før og havde den til PC service som ikke kunne finde problemet og da den kom tilbage virkede begge dele igen.

Har tidligere oplevet det hvor et par genstarter har kunne afhjælpe det.

Det er en Medion stationær PC

Nogen forslag?
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2014 - 09:48 #1
Hej og velkommen til.
Hvad har man forsøgt at gøre fra PC Service?

Jeg havde først prøvet følgende.
1. Skiftet det lille bios batteri
2. Kontrolleret at alt hardware er monteret korrekt i bundkortet, og at kontaktflader er rene, samt ledninger til computeren.
3. Tjekket ram for fejl med memtest86 (eller tilsvarende program)
Avatar billede Gustav2108 Novice
30. december 2014 - 18:13 #2
Takker

Ved det ikke helt. Har indtryk af at de bare har kørt noget service software på den og konstateret at de ikke kunne genskabe problemet.

Gode forslag, det vil jeg lige teste. MEn kan nok ikke helt køre noget software på den uden skærm.

Kan du give et fingerpeg om hvor bios batteriet sidder?
Avatar billede 220661 Ekspert
31. december 2014 - 06:50 #3
Ja det er et stort rundt et, der ca er på størrelse med en to krone.
batteriet er på 3 volt, og sidder i en lille clip.
Dette er et model foto: http://i.ytimg.com/vi/ao866I9XpTo/maxresdefault.jpg
Når du fjerner bios battriet så skal du have afmonteret 230 volt strømmen fra den. Tryk og hold også lige på startknappen et øjeblik så strømmen kommer helt af den.
Stil gerne computeren på et ikke ledende materiale, for at undgå statisk elektricitet. Komponenter har det ikke så godt med dette.
Er pc beskidt derinde, så gør den ren før du skiller og tjekker forbindelserne. Der skal nemlig ikke trykkes snavs med ned i disse. Til at rense/affedte kontaktflader bruger jeg isopropylalkohol. Det kan fås på Matas, Thansen og sikkert også i byggemarkeder.
Avatar billede Gustav2108 Novice
01. januar 2015 - 15:16 #4
HAvde i første omgang held med skift af bios batteri - det virkede og skidtet kom op at køre igen. Desværre kun kortvarigt. Mus og skærm forsvandt igen næste gang jeg tændte.

SKilte ad igen og sikrede alle forbindelse og gav dåse-luft og rensede med alkohol og nu er der forbindelse til mus og skærm igen. Er dog spændt på hvor længe.

Men tak for hjælpen. Er jeg gal på den eller skal du ikke lave et svar for at jeg kan acceptere det?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. januar 2015 - 15:58 #5
Jo hvis du vil lukke tråden. Dette er et svar.
Avatar billede Gustav2108 Novice
01. januar 2015 - 20:33 #6
Lige en sidste ting; kan det nye batteri jeg bruger evt. være af for dårlig kvalitet så det har nok spænding eller noget i den stil?

Jeg har nemlig en ligendene oplelvelse med 2032 batterier som jeg bruger til min apple tv fjernbetjening. De holder en dag eller 2 og så begynder fjernbetjeningen at hakke i det...
Avatar billede 220661 Ekspert
01. januar 2015 - 21:07 #7
Batteriet du sætter i computeren skal være på 3 volt. Et nyt batteri bør holde i flere år.
Kan du ved et uheld have sat et i som du har brugt i din fjernbetjening?
Så må der være et problem med din betjening. Er du sikker på der ikke er en taste der hænger?
Avatar billede Gustav2108 Novice
01. januar 2015 - 21:18 #8
Jeg har sat sprit nyt batteri i og har lige gjort det igen og nu er den tilbage.

Nå, kan være den står for en udskiftning. Takker
Avatar billede 220661 Ekspert
01. januar 2015 - 21:40 #9
Ja det kan jo godt være den gør.
Velbekomme. Tak for point
Stopper overvågning her