Avatar billede jimmy_riis Nybegynder
02. januar 2015 - 12:56 Der er 3 kommentarer

tabel med alder & kønsindeling

Halløj
Jeg har brug for hjælp til at danne en tabel hvor man vandret har køn (M/K).
Og nedad har aldersgrupper.
Antallet af hvert køn skal sammentælles.

Det regneark mine oplysninger ligger i, downloades efter behov, og udover navn og adressen m.m. får jeg oplyst Køn og fødselsdato.

Jeg har brug for en løsning der nemt kan kopieres ind i et nyt downloadet medlemskartotek, og helst uden brug af hjælpekolonner.
Kan godt få det til at virke hvis jeg laver en hjælpekolonne hvor alderen er udregnet og en efterfølgende Tæl.hviser.

Køn starter i B2 og fødselsdato starter i C2.

Kan nogen hjælpe ?
Avatar billede jimmy_riis Nybegynder
02. januar 2015 - 13:11 #1
p.s. Aldersgrupperner skal være som disse.
0-12 år
13-18 år
19-24 år
25-59 år
60 >
02. januar 2015 - 16:22 #2
Avatar billede jimmy_riis Nybegynder
02. januar 2015 - 19:38 #3
Takker, det var en fin liste som skulle være elimineret nu :).
Men der er godt nok mange der kun kommenterer et ok svar.