Avatar billede hkandersen Praktikant
02. januar 2015 - 20:15 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Fjerne slow pc fighter

Hej alle eksperter her i Eksperten :-)
Min datter er lige flyttet hjem til mig. Så hendes PC-problemer er blevet mine problemer :-)
Hun har en bærbar (Compaq Presario CQ56 med windows 7 Home Premium).
Den kunne ikke starte mere da hun flyttede ind, men det har jeg fået løst. Men hver gang den starter nu, starter der er program som hedder "Slow PC Fighter". Jeg har læst lidt (en del) om dette stykke software her på Eksperten - og der er virkelig delte meninger.... :-)
Men hendes bærbare er ikke ikke speciel "stærk", så jeg har været ved at "sætte den op", så jeg mener den kører så godt den kan. Blandt andet har jeg installeret Avast som kører hele tiden, og så Advanced System Care og CrabCleaner som jeg kører efter behag (behov). Jeg vil gerne at så få "ikke-nødvendige-programmer" kører "i baggrunden", så hendes bærbare ikke er langsommere end nødvendigt. (Ellers bliver hun ved at plage om en større)...
Men hun har altså tidligere fået installeret dette Slow PC Fighter på pc'en - og det kan jeg ikke finde ud af at fjerne.
Jeg kan ikke fjerne det med windows afinstallation, eller CrabCleaners ditto. Jeg har forsøgt (i desperation) at slette filerne med Delete Doctor, men dette kunne jeg heller ikke.
Er der nogen der kan beskrive for mig, hvorledes jeg får SLOW PC FIGHTER slettet. Skaberen af programmet har i en tråd forklaret hvorfor det er et godt program, men jeg kunne bare godt tænke mig at vide, hvor nemt det kan slettes igen...  :-)
Jeg ved ikke om 30 point (medium) er passende her (hvis man kender løsningen). Så jeg giver gerne 60 (svær) da jeg er "kørt fast"...
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2015 - 23:23 #1
Har du set i Tast manager (Min pc er eng.) Ctrl+Alt+Delete.
Der skulle den kunnse deaktiveres, og du skulle kunne se hvor prog. ligger.
Programmet er efter min opfattelse et skod program.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2015 - 23:57 #2
Prøv denne guide her og se om den kan klare opgaven for dig:
http://malwaretips.com/blogs/slow-pcfighter-removal/
Avatar billede 220661 Ekspert
03. januar 2015 - 00:13 #3
I stedet for at fjerne programmet med Windows egen afinstallering, så brug Revo Uninstaller free som der beskrives i tråden

http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
Når programmet startes kommer et billede med alle programmer som du har. Vælg "Dit program" og tryk på afinstaller. 3 mulighed der vises i næste boks accepteres. Programmet afinstalleres. Du trykker på næste og registreringen tjekkes for efterladenskaber. Når resultatet kommer vælger du "vælg alt" og trykker slet og herefter på  næste. nogle gange kommer der filer op to gange og her vælges også at slette disse.
Genstart pc.

Ud over de programmer der er nævnt vil jeg også anbefale du kører CCleaner:
  https://www.piriform.com/ccleaner
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...

Når du har opryddet, så gå ind under værktøjer-opstart. Her kan du lave en tekstfil der fortæller hvad pc starter op med sammen med Windows. Der er helt sikkert noget der kan fjernes/deaktiveres i denne opstart.
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2015 - 15:08 #4
Den slags programmer kommer fra den samme "fabrik" der tilbyder løsninger til folk som ikke er helt så stiv i det med computer. Man skal holde sig væk fra den slags programmer.
http://i.imgur.com/gt4dMXk.png

Ofte følger det med at andet program, når man downloader et program fra internettet.

"SLOW-PCfighter is a paid system optimizer program that is typically added when you install another free software"

REVO burde kunne fjerne det. Hvis det er en computer med 64 bits styresystem anbefales REVO pro det kan man bruge gratis i 30 dage.
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2015 - 15:11 #5
Delete Doctor - CrabCleaners - Advanced System Care, - det er ikke programmer jeg vil bruge.
03. januar 2015 - 16:06 #6
Kør en quick restore på den, så slipper du af med alt snasket.

Du bør kunne vælge mellem at køre en restore, hvor den gemmer data og program data.
Eller køre en "wipe and load" så sletter den alt, også data.

Når du har kørt restore, skal du natuligvis køre en Windows update, og re-installere de programmer du har brug for.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. januar 2015 - 17:09 #7
Jeg er enig i #5 uden dog at kende dem udover omtale.
Har hørt en omtale den ene som  "Advanced System Scare". Hvor den så kom fra ved jeg dog ikke ;-)
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2015 - 17:45 #8
Advanced system care er et program fra IObit (lige som Driver booster)
Der er, efter min mening, ikke noget galt med det. Jeg har prøvet den gratis version, og den giver ingen problemer. De andre 2 kender jeg ikke.
http://peecee.dk/upload/view/446187
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2015 - 17:57 #9
Ps. Jeg tvivler dog på, at betalings modellen er pengene værd.
F.eks. tror jeg ikke på en Internet booster. Hvad der der skal til, kommer, i mit tilfælde, fra yousee 100 Mbit.
Avatar billede hkandersen Praktikant
03. januar 2015 - 19:52 #10
Hej - og tak for tilbagemeldingerne.
Jeg har nu prøvet at installere "revouninstaller".
I oversigten over alle installerede programmer, kunne jeg IKKE finde "Slow PC Fighter". Så jeg har derfor ikke kunnet prøve at afinstallere med Revouninstaller.
Jeg prøvede så en anden taktik... Jeg opdaterede Slow-PCfighter (ja ulogisk når jeg gerne vil have det slettet...), genstartede PC'en og prøvede at slette med Ccleaner. Umiddelbart ser det ud til at det nu lykkedes at slette (måske den megen omtale af programmet har fået udgiveren til at gøre afinstallation nemmere i den nyeste udgave...). Ser lige tiden an, med et par genstarter, om den dukker op igen...
Med hensyn til opstartsprogrammer, har jeg fået Ccleaner til at lave en liste. Er der noget du/I mener jeg umiddelbart kan/skal ændre:
Nej    HKCU:Run    Advanced SystemCare 8    IObit    "C:\Program Files (x86)\IObit\Advanced SystemCare 8\ASCTray.exe" /Auto
Ja    HKCU:Run    BackgroundContainerV2    Microsoft Corporation    "C:\Windows\SysWOW64\Rundll32.exe" "C:\Users\Helene\AppData\Local\Conduit\BackgroundContainer\BackgroundContainer.dll",DllRun
Nej    HKCU:Run    CCleaner Monitoring    Piriform Ltd    "C:\Program Files\CCleaner\CCleaner64.exe" /MONITOR
Nej    HKCU:Run    Facebook Update    Facebook Inc.    "C:\Users\Helene\AppData\Local\Facebook\Update\FacebookUpdate.exe" /c /nocrashserver
Nej    HKCU:Run    Google Update    Google Inc.    "C:\Users\Helene\AppData\Local\Google\Update\GoogleUpdate.exe" /c
Ja    HKCU:Run    HPAdvisorDock    Hewlett-Packard Company    C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Advisor\Dock\HPAdvisorDock.exe
Ja    HKCU:Run    LightScribe Control Panel    Hewlett-Packard Company    C:\Program Files (x86)\Common Files\LightScribe\LightScribeControlPanel.exe -hidden
Nej    HKCU:Run    Steam        "C:\Program Files (x86)\Steam\steam.exe" -silent
Nej    HKCU:Run    swg        "C:\Program Files (x86)\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe"
Nej    HKLM:Run    Adobe ARM    Adobe Systems Incorporated    "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
Nej    HKLM:Run    Adobe Reader Speed Launcher    Adobe Systems Incorporated    "C:\Program Files (x86)\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
Ja    HKLM:Run    AvastUI.exe    AVAST Software    "C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvastUI.exe" /nogui
Nej    HKLM:Run    Easybits Recovery    EasyBits Software AS    C:\Program Files (x86)\EasyBits For Kids\ezRecover.exe
Ja    HKLM:Run    HotKeysCmds    Intel Corporation    C:\Windows\system32\hkcmd.exe
Ja    HKLM:Run    HP Quick Launch    Hewlett-Packard Company    C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Quick Launch\HPMSGSVC.exe
Ja    HKLM:Run    HPWirelessAssistant        C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Wireless Assistant\DelayedAppStarter.exe 120 C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Wireless Assistant\HPWA_Main.exe /hidden
Ja    HKLM:Run    IgfxTray    Intel Corporation    C:\Windows\system32\igfxtray.exe
Ja    HKLM:Run    IObit Malware Fighter    IObit    "C:\Program Files (x86)\IObit\IObit Malware Fighter\IMF.exe" /autostart
Ja    HKLM:Run    LogMeIn Hamachi Ui    LogMeIn Inc.    "C:\Program Files (x86)\LogMeIn Hamachi\hamachi-2-ui.exe" --auto-start
Ja    HKLM:Run    Microsoft Default Manager    Microsoft Corporation    "C:\Program Files (x86)\Microsoft\Search Enhancement Pack\Default Manager\DefMgr.exe" -resume
Nej    HKLM:Run    MouseDriver    Pixart Imaging Inc    TiltWheelMouse.exe
Ja    HKLM:Run    Persistence    Intel Corporation    C:\Windows\system32\igfxpers.exe
Ja    HKLM:Run    RTHDVCPL    Realtek Semiconductor    "C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RtkNGUI64.exe" -s
Nej    HKLM:Run    SweetIM        C:\Program Files (x86)\SweetIM\Messenger\SweetIM.exe
Nej    HKLM:Run    Sweetpacks Communicator        C:\Program Files (x86)\SweetIM\Communicator\SweetPacksUpdateManager.exe
Ja    HKLM:Run    SynTPEnh    Synaptics Incorporated    %ProgramFiles%\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
Nej    HKLM:Run    Wondershare Helper Compact.exe    Wondershare    C:\Program Files (x86)\Common Files\Wondershare\Wondershare Helper Compact\WSHelper.exe
Nej    HKLM:Run    YouCam Service    CyberLink Corp.    "C:\Program Files (x86)\CyberLink\YouCam\YouCamService.exe" /s
Ja    Startup Common    VAFChecker.lnk        C:\Windows\Installer\{E7ABD02E-2040-4718-B839-896C4A01587E}\_1C0A2B0B0B6FD032E2EC1E.exe
Avatar billede hkandersen Praktikant
03. januar 2015 - 19:59 #11
PS - Den jeg kaldte Crap-Cleaner = Ccleaner  :-)
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2015 - 20:31 #12
Er Sweetpacks Communicator  installeret med vilje? Det er AdWare og overtager browserens hjemmeside.
http://www.bleepingcomputer.com/startups/Sweetpacks_Communicator-27624.html
Adobe Reader Speed Launch skulle kunne deaktiveres da den bare sløver opstart.
http://www.bleepingcomputer.com/startups/reader_sl.exe-175.html
Avatar billede hkandersen Praktikant
03. januar 2015 - 21:00 #13
Jeg tror næppe hun har installeret noget "med vilje" - men måske med "skødesløshed" :-)
Jeg har fluks afinstalleret alle de ting der minder om Sweetpacks.... - så nu gør den vel ikke mere skade.
Adobe Reader Speed Launch havde jeg allerede deaktiveret ved opstart :-)
Jeg har lige fundet ud af af Vafplayer/Vafchecker nok også er noget skidt noget. Så den forsøger jeg nu at afinstallere.
Tak for din tilbagemelding.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2015 - 09:55 #14
Der er nogle uheldige elementer i din opstart.
Kør lige en tur med AdwCleaner:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.

Elementer som @xby er inde på
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2015 - 09:56 #15
Kør gerne en tur mere med CCleaner når #14 er gennemført, og kopier en ny opstart herind.
Avatar billede hkandersen Praktikant
04. januar 2015 - 10:46 #16
Så har jeg hentet og kørt Adwcleaner. Den fandt en enkelt. Loggen ser således ud (den er da ret stor):# AdwCleaner v4.106 - Report created 04/01/2015 at 09:29:59
# Updated 21/12/2014 by Xplode
# Database : 2015-01-03.1 [Live]
# Operating System : Windows 7 Home Premium Service Pack 1 (64 bits)
# Username : Helene - HELENE-HP
# Running from : C:\Users\Helene\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\GNHU0RB1\adwcleaner_4.106.exe
# Option : Clean

***** [ Services ] *****

Service Deleted : torchcrashhandler

***** [ Files / Folders ] *****

Folder Deleted : C:\ProgramData\~0
Folder Deleted : C:\ProgramData\Babylon
Folder Deleted : C:\ProgramData\IBUpdaterService
Folder Deleted : C:\ProgramData\IePluginService
Folder Deleted : C:\ProgramData\SweetIM
Folder Deleted : C:\ProgramData\Tarma Installer
Folder Deleted : C:\ProgramData\torchcrashhandler
Folder Deleted : C:\ProgramData\WPM
Folder Deleted : C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Uniblue
Folder Deleted : C:\Program Files (x86)\AVG Secure Search
Folder Deleted : C:\Program Files (x86)\Babylon
Folder Deleted : C:\Program Files (x86)\Betcat
Folder Deleted : C:\Program Files (x86)\Conduit
Folder Deleted : C:\Program Files (x86)\MyPC Backup
Folder Deleted : C:\Program Files (x86)\registry mechanic
Folder Deleted : C:\Program Files (x86)\Re-markit
Folder Deleted : C:\Program Files (x86)\SupTab
Folder Deleted : C:\Program Files (x86)\tuguu sl
Folder Deleted : C:\Program Files (x86)\Uniblue
Folder Deleted : C:\Program Files (x86)\VideoPerformer
Folder Deleted : C:\Program Files\Babylon
Folder Deleted : C:\Program Files\Uninstaller
Folder Deleted : C:\Program Files\Fighters
Folder Deleted : C:\Users\Helene\AppData\Local\Conduit
Folder Deleted : C:\Users\Helene\AppData\Local\iLivid
Folder Deleted : C:\Users\Helene\AppData\Local\PackageAware
Folder Deleted : C:\Users\Helene\AppData\Local\torch
Folder Deleted : C:\Users\Helene\AppData\LocalLow\Conduit
Folder Deleted : C:\Users\Helene\AppData\LocalLow\DataMngr
Folder Deleted : C:\Users\Helene\AppData\LocalLow\ilividmoviestoolbardla
Folder Deleted : C:\Users\Helene\AppData\LocalLow\icy_tower
Folder Deleted : C:\Users\Helene\AppData\Roaming\337Games
Folder Deleted : C:\Users\Helene\AppData\Roaming\Babylon
Folder Deleted : C:\Users\Helene\AppData\Roaming\Betcat
Folder Deleted : C:\Users\Helene\AppData\Roaming\PerformerSoft
Folder Deleted : C:\Users\Helene\AppData\Roaming\registry mechanic
Folder Deleted : C:\Users\Helene\AppData\Roaming\SpeedAnalysis2
Folder Deleted : C:\Users\Helene\AppData\Roaming\SupTab
Folder Deleted : C:\Users\Helene\AppData\Roaming\Uniblue
Folder Deleted : C:\Users\Helene\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\BitGuard
Folder Deleted : C:\Users\Helene\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\torch
Folder Deleted : C:\Users\Helene\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\VideoPerformer
Folder Deleted : C:\Users\Helene\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\bcfjehbfanfhgoehogmbiebedkidedjb
Folder Deleted : C:\Users\Helene\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\cekcjpgehmohobmdiikfnopibipmgnml
Folder Deleted : C:\Users\Helene\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\ifohbjbgfchkkfhphahclmkpgejiplfo
File Deleted : C:\END
File Deleted : C:\Program Files (x86)\WebCakeLayers.crx
File Deleted : C:\Windows\System32\roboot64.exe
File Deleted : C:\Users\Helene\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\iLivid.lnk
File Deleted : C:\Users\Helene\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\Torch.lnk
File Deleted : C:\Users\Helene\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\iLivid.lnk
File Deleted : C:\Users\Helene\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Torch.lnk
File Deleted : C:\Users\Helene\Desktop\iLivid.lnk
File Deleted : C:\Users\Helene\Desktop\Torch.lnk
File Deleted : C:\Users\Helene\Desktop\ZulaGames.lnk
File Deleted : C:\Users\Helene\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\bprotectorpreferences
File Deleted : C:\Users\Helene\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\ep.crx
File Deleted : C:\Users\Helene\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\newtab.crx
File Deleted : C:\Users\Helene\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\newtabv3.crx
File Deleted : C:\Users\Helene\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\searchswitch.crx
File Deleted : C:\Users\Helene\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Local Storage\chrome-extension_ifohbjbgfchkkfhphahclmkpgejiplfo_0.localstorage
File Deleted : C:\Users\Helene\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\bprotector web data

***** [ Scheduled Tasks ] *****

Task Deleted : BackgroundContainer Startup Task
Task Deleted : Driver Booster Scan
Task Deleted : Driver Booster Update
Task Deleted : RegistryBooster
Task Deleted : Re-markit Update

***** [ Shortcuts ] *****

Shortcut Disinfected : C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\HP\Games\All Enthusiast Games.lnk
Shortcut Disinfected : C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Games\All Enthusiast Games.lnk

***** [ Registry ] *****

Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Google\Chrome\Extensions\ifohbjbgfchkkfhphahclmkpgejiplfo
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Google\Chrome\Extensions\pelmeidfhdlhlbjimpabfcbnnojbboma
Value Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main [bprotector start page]
Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\bProtectSettings
Value Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run [BackgroundContainerV2]
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\BabylonHelper.EXE
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\ScriptHelper.EXE
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\Applications\Torch.exe
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\Prod.cap
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\sim-packages
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\bitguard.exe
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\bprotect.exe
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\browserdefender.exe
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\browserprotect.exe
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\App Paths\torch.exe
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\BackgroundHost.EXE
Key Deleted : HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Eventlog\Application\IePluginService
Key Deleted : HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Eventlog\Application\Wpm
Key Deleted : HKCU\Software\853dddab168e417
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\853dddab168e417
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\{18B9B16E-716F-43DF-A6AD-512C7D2EB983}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\{6536801B-F50C-449B-9476-093DFD3789E3}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\{BB711CB0-C70B-482E-9852-EC05EBD71DBB}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{3C471948-F874-49F5-B338-4F214A2EE0B1}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{6E993643-8FBC-44FE-BC85-D318495C4D96}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{AF175732-0D59-716D-F757-9F1492D808D9}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{DE9028D0-5FFA-4E69-94E3-89EE8741F468}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{E7DF6BFF-55A5-4EB7-A673-4ED3E9456D39}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{BA0C978D-D909-49B6-AFE2-8BDE245DC7E6}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{BA0C978D-D909-49B6-AFE2-8BDE245DC7E6}
Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{AF6B0594-6008-4327-93E5-608AD710A6FA}
Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{F25AF245-4A81-40DC-92F9-E9021F207706}
Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{BA0C978D-D909-49B6-AFE2-8BDE245DC7E6}
Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Settings\{A40DC6C5-79D0-4CA8-A185-8FF989AF1115}
Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Settings\{BA0C978D-D909-49B6-AFE2-8BDE245DC7E6}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Low Rights\ElevationPolicy\{EC2BAE47-25AF-4CE9-9E78-10627A49C9EA}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Low Rights\ElevationPolicy\{EEE6C367-6118-11DC-9C72-001320C79847}
Value Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar [{EC2BAE47-25AF-4CE9-9E78-10627A49C9EA}]
Value Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar [{EEE6C35B-6118-11DC-9C72-001320C79847}]
Value Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar\WebBrowser [{E7DF6BFF-55A5-4EB7-A673-4ED3E9456D39}]
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{917CAAE9-DD47-4025-936E-1414F07DF5B8}
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{EEE6C358-6118-11DC-9C72-001320C79847}
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{EEE6C359-6118-11DC-9C72-001320C79847}
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{EEE6C35A-6118-11DC-9C72-001320C79847}
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0}
Key Deleted : [x64] HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{0ECDF796-C2DC-4D79-A620-CCE0C0A66CC9}
Key Deleted : [x64] HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{33BB0A4E-99AF-4226-BDF6-49120163DE86}
Key Deleted : [x64] HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{483830EE-A4CD-4B71-B0A3-3D82E62A6909}
Key Deleted : [x64] HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233}
Key Deleted : [x64] HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{9BB47C17-9C68-4BB3-B188-DD9AF0FD2406}
Key Deleted : [x64] HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{AFDBDDAA-5D3F-42EE-B79C-185A7020515B}
Key Deleted : [x64] HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{EEE6C360-6118-11DC-9C72-001320C79847}
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{33BB0A4E-99AF-4226-BDF6-49120163DE86}
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{9BB47C17-9C68-4BB3-B188-DD9AF0FD2406}
Data Restored : HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Clients\StartMenuInternet\IEXPLORE.EXE\shell\open\command
Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{0654D22F-3079-4009-A19E-9A3CA872D324}
Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{99412573-C32D-4CCB-9BB5-BB5BF12CB1FC}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{33BB0A4E-99AF-4226-BDF6-49120163DE86}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{9BB47C17-9C68-4BB3-B188-DD9AF0FD2406}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{afdbddaa-5d3f-42ee-b79c-185a7020515b}
Key Deleted : HKCU\Software\APN DTX
Key Deleted : HKCU\Software\APN PIP
Key Deleted : HKCU\Software\BABSOLUTION
Key Deleted : HKCU\Software\Conduit
Key Deleted : HKCU\Software\IGearSettings
Key Deleted : HKCU\Software\ilivid
Key Deleted : HKCU\Software\performersoft llc
Key Deleted : HKCU\Software\Softonic
Key Deleted : HKCU\Software\SweetIM
Key Deleted : HKCU\Software\Tbccint_HKLM
Key Deleted : HKCU\Software\torch
Key Deleted : HKCU\Software\tuguu sl
Key Deleted : HKCU\Software\YahooPartnerToolbar
Key Deleted : HKCU\Software\AppDataLow\Toolbar
Key Deleted : HKCU\Software\AppDataLow\Software\BackgroundContainer
Key Deleted : HKCU\Software\AppDataLow\Software\Conduit
Key Deleted : HKCU\Software\AppDataLow\Software\ConduitSearchScopes
Key Deleted : HKCU\Software\AppDataLow\Software\PriceGong
Key Deleted : HKCU\Software\AppDataLow\Software\Re_Markit
Key Deleted : HKCU\Software\AppDataLow\Software\SmartBar
Key Deleted : HKCU\Software\AppDataLow\Software\Toolbar
Key Deleted : HKCU\Software\AppDataLow\Software\BackgroundContainerV2
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Conduit
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\DataMngr
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\IePlugin
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\nationzoomSoftware
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\PIP
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\SupTab
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\supWPM
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\torch
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Uniblue
Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\torch
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\{c3e85ee9-5892-4142-b537-bceb3dac4c3d}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\{ea8fa6be-29be-4af2-9352-841f83215eb0}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\ilivid
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\SupTab
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\DomaIQ
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Tarma Installer
Data Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows [AppInit_DLLs] - C:\PROGRA~3\Wincert\WIN32C~1.DLL
Data Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows [AppInit_DLLs] - C:\PROGRA~3\Wincert\WIN64C~1.DLL
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\Installer\Features\9EE58E3C298524145B73CBBED3CAC4D3
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\Installer\Features\EB6AF8AEEB922FA4392548F13812E50B
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\Installer\Products\9EE58E3C298524145B73CBBED3CAC4D3
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\Installer\Products\EB6AF8AEEB922FA4392548F13812E50B
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\02F47BF73B948514FAACADD8CBBDF37D
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\080D9F5E1E95FEE4794CE438E635239E
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\12BF94BD06C95F343A77631402B9556A
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\1E264E0A5959A1C46BA9175A878B12EA
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\2124D8A8CF720FD44866190AF560228E
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\27A325ACED8CA4743A30127638591ADB
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\2E6768B6932D112438F047C54D180635
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\350D17402BD84234EAF7D32F08172D7C
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\351716A953E21214898904032EAE2E81
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\397C771A7BCAC904697C3EC629ED33ED
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\3EE8C5F419057E1478A654868CEE60B5
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\4735D908D66E1BA46B6C2D7185A12B2B
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\69D6A6B2ED56AF24EA6335EAD6E91CA4
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\76D8378E2DDAED3428720A631F6E3BF0
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\7FFA128C2B0FF414D805FC5627883401
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\86EDC790504E1834DBC20C9A04328FD2
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\97C3D0F82E712E241A2F969F45E3351C
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\98CC8BF5A4A6E6C4ABF7051DDAB8B058
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\9A001B259DB7D694E818BE29B973992C
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\9E7F556BF224D804D96A96F0F6344789
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\A189D17A469616C4688D23E192996267
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\BAE2EC163C6A68A48921573E0E7E199D
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\BF4F885EDEE45644EB1E0C99E0162399
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\C06C6662FA5B04646829E4A460857770
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\CE21F3FD57B244142880EF15A165A156
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\CEEB3E14ABE8270419B0FD762E18F7C6
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\D15DAF33C220F91468A1D7D57C31ACD7
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\D3BA76A44C779424889063D5098ED2D6
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\D6D0EB9FDBD90C04D92A7E729058F10D
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\E4748F9A4181FCE46A23C13B517B9420
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\ED1B5E9A3BDB51349BF96E842C062D98
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\FECBC2BC14DA6CD459BD59A041709836
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Products\9EE58E3C298524145B73CBBED3CAC4D3
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Products\EB6AF8AEEB922FA4392548F13812E50B
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UpgradeCodes\A97CEC23332751B47BA4B95BAA50C9D0
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\bpsvc.exe
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\browsersafeguard.exe
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\dprotectsvc.exe
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\protectedsearch.exe
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\searchprotection.exe
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\searchprotector.exe
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\snapdo.exe
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\stinst32.exe
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\stinst64.exe
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\utiljumpflip.exe

***** [ Browsers ] *****

-\\ Internet Explorer v11.0.9600.17496

Setting Restored : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main [Default_Search_URL]
Setting Restored : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main [Default_Page_URL]
Setting Restored : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main [Start Page]
Setting Restored : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main [Search Page]

-\\ Google Chrome v

[C:\Users\Helene\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Web Data] - Deleted [Search Provider] : hxxp://isearch.avg.com/search?cid={C42A5B60-3C0A-4C86-955F-14ABF2C9ECC8}&mid=6ab280a41d1d47d6a600b57816be829e-5caaacafa443d9e056067861fc7256eaa02cf190&lang=da&ds=AVG&pr=fr&d=2012-06-08 18:33:41&v=15.2.0.5&pid=avg&sg=0&sap=dsp&q={searchTerms}
[C:\Users\Helene\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Web Data] - Deleted [Search Provider] : hxxp://search.conduit.com/Results.aspx?q={searchTerms}&SearchSource=49&ctid=CT2612669
[C:\Users\Helene\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Web Data] - Deleted [Search Provider] : hxxp://search.babylon.com/?q={searchTerms}&affID=17425&tt=5112_2&babsrc=SP_def&mntrId=ce335d8f0000000000001c659d6aba24
[C:\Users\Helene\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Web Data] - Deleted [Search Provider] : hxxp://search.sweetim.com/search.asp?src=6&crg=3.1010000&st=18&q={searchTerms}&barid={37285E70-3EF9-11E2-85CF-6431505A6B6D}
[C:\Users\Helene\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Web Data] - Deleted [Search Provider] : hxxp://search.babylon.com/?q={searchTerms}&babsrc=SP_ss&mntrId=CE331C659D6ABA24&affID=123453&tsp=4951
[C:\Users\Helene\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Web Data] - Deleted [Search Provider] : hxxp://www.nationzoom.com/web/?type=ds&ts=1388232467&from=tugs&uid=HitachiXHTS545050B9A300_100926PBN40117F368ZEX&q={searchTerms}
[C:\Users\Helene\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Web Data] - Deleted [Search Provider] : hxxp://dts.search.ask.com/sr?src=crb&gct=ds&appid=394&systemid=406&v=a11465-116&apn_uid=8854046309954692&apn_dtid=BND406&o=APN10645&apn_ptnrs=AG6&q={searchTerms}
[C:\Users\Helene\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences] - Deleted [Extension] : bcfjehbfanfhgoehogmbiebedkidedjb
[C:\Users\Helene\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences] - Deleted [Extension] : cekcjpgehmohobmdiikfnopibipmgnml
[C:\Users\Helene\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences] - Deleted [Extension] : dcpfhaghaadpjpgocojgnlhjcieeooel
[C:\Users\Helene\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences] - Deleted [Extension] : fjoijdanhaiflhibkljeklcghcmmfffh
[C:\Users\Helene\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences] - Deleted [Extension] : gflandjopdloblmlcoiidmncpinmmacn
[C:\Users\Helene\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences] - Deleted [Extension] : ifohbjbgfchkkfhphahclmkpgejiplfo
[C:\Users\Helene\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences] - Deleted [Extension] : jcdgjdiieiljkfkdcloehkohchhpekkn
[C:\Users\Helene\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences] - Deleted [Extension] : kiplfnciaokpcennlkldkdaeaaomamof
[C:\Users\Helene\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences] - Deleted [Extension] : ogccgbmabaphcakpiclgcnmcnimhokcj
[C:\Users\Helene\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences] - Deleted [Extension] : ogfjmhfnldnajmfaofeiaepghjenbgjo
[C:\Users\Helene\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences] - Deleted [Extension] : pelmeidfhdlhlbjimpabfcbnnojbboma
[C:\Users\Helene\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences] - Deleted [Extension] : aaaaabcbmongicmdegkmmfgdickgnnob

*************************

AdwCleaner[R0].txt - [27069 octets] - [04/01/2015 09:26:38]
AdwCleaner[S0].txt - [24144 octets] - [04/01/2015 09:29:59]

########## EOF - C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S0].txt - [24205 octets] ##########

Herefter en opstart fra Ccleaner:
Nej    HKCU:Run    Advanced SystemCare 8    IObit    "C:\Program Files (x86)\IObit\Advanced SystemCare 8\ASCTray.exe" /Auto
Nej    HKCU:Run    BackgroundContainerV2    Microsoft Corporation    "C:\Windows\SysWOW64\Rundll32.exe" "C:\Users\Helene\AppData\Local\Conduit\BackgroundContainer\BackgroundContainer.dll",DllRun
Nej    HKCU:Run    CCleaner Monitoring    Piriform Ltd    "C:\Program Files\CCleaner\CCleaner64.exe" /MONITOR
Nej    HKCU:Run    Facebook Update    Facebook Inc.    "C:\Users\Helene\AppData\Local\Facebook\Update\FacebookUpdate.exe" /c /nocrashserver
Nej    HKCU:Run    Google Update    Google Inc.    "C:\Users\Helene\AppData\Local\Google\Update\GoogleUpdate.exe" /c
Nej    HKCU:Run    HPAdvisorDock    Hewlett-Packard Company    C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Advisor\Dock\HPAdvisorDock.exe
Ja    HKCU:Run    LightScribe Control Panel    Hewlett-Packard Company    C:\Program Files (x86)\Common Files\LightScribe\LightScribeControlPanel.exe -hidden
Nej    HKCU:Run    Steam        "C:\Program Files (x86)\Steam\steam.exe" -silent
Nej    HKCU:Run    swg        "C:\Program Files (x86)\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe"
Nej    HKLM:Run    Adobe ARM    Adobe Systems Incorporated    "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
Nej    HKLM:Run    Adobe Reader Speed Launcher    Adobe Systems Incorporated    "C:\Program Files (x86)\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
Ja    HKLM:Run    AvastUI.exe    AVAST Software    "C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvastUI.exe" /nogui
Nej    HKLM:Run    Easybits Recovery    EasyBits Software AS    C:\Program Files (x86)\EasyBits For Kids\ezRecover.exe
Ja    HKLM:Run    HotKeysCmds    Intel Corporation    C:\Windows\system32\hkcmd.exe
Ja    HKLM:Run    HP Quick Launch    Hewlett-Packard Company    C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Quick Launch\HPMSGSVC.exe
Ja    HKLM:Run    HPWirelessAssistant        C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Wireless Assistant\DelayedAppStarter.exe 120 C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Wireless Assistant\HPWA_Main.exe /hidden
Ja    HKLM:Run    IgfxTray    Intel Corporation    C:\Windows\system32\igfxtray.exe
Ja    HKLM:Run    IObit Malware Fighter    IObit    "C:\Program Files (x86)\IObit\IObit Malware Fighter\IMF.exe" /autostart
Nej    HKLM:Run    LogMeIn Hamachi Ui    LogMeIn Inc.    "C:\Program Files (x86)\LogMeIn Hamachi\hamachi-2-ui.exe" --auto-start
Ja    HKLM:Run    Microsoft Default Manager    Microsoft Corporation    "C:\Program Files (x86)\Microsoft\Search Enhancement Pack\Default Manager\DefMgr.exe" -resume
Nej    HKLM:Run    MouseDriver    Pixart Imaging Inc    TiltWheelMouse.exe
Ja    HKLM:Run    Persistence    Intel Corporation    C:\Windows\system32\igfxpers.exe
Ja    HKLM:Run    RTHDVCPL    Realtek Semiconductor    "C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RtkNGUI64.exe" -s
Nej    HKLM:Run    SweetIM        C:\Program Files (x86)\SweetIM\Messenger\SweetIM.exe
Nej    HKLM:Run    Sweetpacks Communicator        C:\Program Files (x86)\SweetIM\Communicator\SweetPacksUpdateManager.exe
Ja    HKLM:Run    SynTPEnh    Synaptics Incorporated    %ProgramFiles%\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
Nej    HKLM:Run    Wondershare Helper Compact.exe    Wondershare    C:\Program Files (x86)\Common Files\Wondershare\Wondershare Helper Compact\WSHelper.exe
Nej    HKLM:Run    YouCam Service    CyberLink Corp.    "C:\Program Files (x86)\CyberLink\YouCam\YouCamService.exe" /s
Nej    Startup Common    VAFChecker.lnk        C:\Windows\INSTAL~1\{E7ABD~1\_1C0A2~1.EXE
04. januar 2015 - 11:25 #17
YFFER PYFFER (som jeg plejer at skrive til en sådan stor log med - nu fjernet - snavs !!!)
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2015 - 11:45 #18
Forventet at AdwClener ville fjerne noget. Men her var der meget.
Følgende synes jeg er vigtige for computeren:

Ja    HKLM:Run    AvastUI.exe    AVAST Software    "C:\Program Files\AVAST
Ja    HKLM:Run    HotKeysCmds    Intel Corporation    C:\Windows\system32\hkcmd.exe
Ja    HKLM:Run    HPWirelessAssistant        C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Wireless
Ja    HKLM:Run    SynTPEnh    Synaptics Incorporated    %ProgramFiles%\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
Ja    HKLM:Run    RTHDVCPL    Realtek Semiconductor    "C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RtkNGUI64.exe" -s

Hvis følgende er  købe programmer og beskytter realtime kan dedisse e også blive der:
Ja    HKLM:Run    IObit Malware Fighter    IObit    "C:\Program Files (x86)\IObit\IObit Malware Fighter\IMF.exe" /autostart
Nej    HKCU:Run    Advanced SystemCare 8    IObit    "C:\Program Files (x86)\IObit\Advanced SystemCare 8\ASCTray.exe" /Auto

Resten synes jeg ikke lige er nødvendige, men kan i CCleaner gendannes hvis man ønsker det.

Nej    HKLM:Run    SweetIM        C:\Program Files (x86)\SweetIM\Messenger\SweetIM.exe
Nej    HKLM:Run    Sweetpacks Communicator        C:\Program Files (x86)

skal fjernes helt med CCleaner.

Prøv dette genstart pc og fortæl hvordan det så kører?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2015 - 12:15 #19
Med hensyn til lange logge i AdwCleaner så har jeg her i går fundet et program der måske kunne begrænse størrelsen på disse logge og undgå at man få ubehageligheder på sin computer. Disse ubehageligheder kommer fordi man glemmer/ikke ser de ting man skal fravælge. Det er et program som jeg har set på @pixxel's hjemmeside, og programmet hedder Unchesker. Jeg har selv installeret programmet, og fjernet at jeg kan se at det kører i taskbaren, så det er ikke synligt, og bruger ikke de store resourser. Det er klart jeg stadig vil kigge efter når jeg installerer, men det vil blive nemmere at overskue med Unchecker i baggrinden.
Unchecker: http://unchecky.com/
Video om programmet findes nede på siden der viser hvordan det virker.
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2015 - 12:24 #20
Uniblue ( og alt det andet ) får man som regel med ved at man downloader et andet program. Man skal havde øjene med sig når man downloader programmer - især gratis.
http://i.imgur.com/YEhm6G6.png

Har der været AVG installeret på computeren kunne det være en god ide at fjerne resterne med Remove tool.
http://www.avg.com/us-en/utilities
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2015 - 16:03 #21
Advanced system care er et program fra IObit (lige som Driver booster)
Der er, efter min mening, ikke noget galt med det.

Man selvfølgelig mene om IObit hvad man vil, jeg vil fraråde at man bruger programmet.

Spywarefri.dk
http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/88565/
Avatar billede hkandersen Praktikant
04. januar 2015 - 16:06 #22
Hej 220661 - og alle I andre som har hjulpet mig med gode råd.
Status:
3-4 minutter efter opstart er den klar til brug, og alt virker som det skal (så vidt jeg kan se).
Der kommer ikke mere "pop-upper" overhovedet.
Der starter ikke mere automatisk programmer op jeg gerne vil undgå.
Den virker OK hurtig at arbejde med (væsentligt hurtigere end før jeg bad om hjælp).
- -
Så nu tror jeg at hun skal ha' den tilbage, med en formaning om at spørge inden hun installerer nye programmer fra nettet, og reagere på advarsler fra antivirusprogrammer og lign.
Læg et svar, så lukker jeg spørgsmålet.
Tak til alle der bidrog med hjælp.
Avatar billede hkandersen Praktikant
04. januar 2015 - 16:33 #23
Hej pixxel - og evt. andre læsere :-)
Jeg har læst via dit link om IObits programmer - og selv for en "meget-lidt-pc-kyndig" som mig er det da noget man kan forstå ikke er så godt...
Så lige et tillægsspørgsmål...
Jeg plejer at hjælpe mine børn, konen, svigermor og egne gamle forældre med deres pc'ere.
De programmer jeg installerer på deres pc'ere har været:
Avast (jeg synes den er nem for brugerne at forstå),
Crap-cleaner (CCleaner)
Advanced System Care fra IObit
TeamViewer
- -
Efter i dag overvejer jeg at slette Advanced System Care næste gang de skal have hjælp, og så installere AdwCleaner.
Avast kører selvfølgelig hele tiden. De andre plejer jeg kun at køre, når de har haft problemer, og jeg "rydder lidt op" på deres pc'ere.
Er der andet jeg bør have med i tankerne?
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2015 - 17:12 #24
#21
Efter det jeg har læst, drejer det sig ikke om kvaliteten af Adwanced system care, og det er det jeg skriver om, men om moralen hos Iobit, hvor de åbenbart ikke er helt fine i kanten.
En redaktør på Team Spywarefre skriver 19.04 2011:

"Programmet fejler intet og de laver nogle rigtig gode programmer. Man kan sige, at deres metoder måske ikke er de korrekte. Men Kaspersky har lavet en lignende test, og de fandt ud ad at der var flere, store antivirus selskaber, som kopierede deres signaturer også. Det er en udbredt ting, at so afskrive IObit er måske en lidt hård dom, når det sker."

På den baggrund ser jeg ingen grund til at afinstallere ASC.
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2015 - 17:14 #25
Måske vil nogen have linket: http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/81179/
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2015 - 17:22 #26
Opdatering af programmer er en god ting. Microsoft opdatere kun Microsoft programmer Avast ( går ud fra det er antivirus free ) har indbygget opdatering af programmer på computeren - men man skal selv gøre det.

Avast FAQ midt på siden :
http://www.avast.com/da-dk/faq.php?article=AVKB44

Avast Software Updater is a feature in Avast 2015 which monitors version status of 3rd party applications you are running and assists you to keep them up-to-date. All Avast 2015 products inform you whenever any of your 3rd party applications is out of date.

You can maintain all updates manually by clicking the 'Fix now' button next to each conflicting application, or with Avast Premier 2015 you can configure the program to perform these updates automatically.

Secunia og Heimdal er gratis, - henter og installer opdateringer automatisk.
http://pixxel.dk/opdatering-af-programmer

#25 Det er nok dette link man skal bruge
http://www.dpreview.com/forums/post/53409020
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2015 - 17:28 #27
#23 Installer "Unchecky" på computeren: http://unchecky.com/

Når programmet er installeret, så gå ind i indstillingerne for programmet og fjern at den må ses i taskbar.
Programmet her hjælper den der installere med kun at installere det man ønsker.
Det gør så at man får færre toolbars og andre uønskede programmer i tilgift på det man oprindeligt ville installere.
Jeg siger derved ikke at det er 100% sikkert at det fjerner alle tjektegn,da der jo sikkert er programmer den ikke kender.
Men meget at det daglige snavs man løber ind i vil man kunne være fri for.
Man kan se i video (længere nede i tråden) hvilken forskel der er med programmet kørende og uden.
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2015 - 18:04 #28
#26
Der står, at artiklen er 10 mdr. gammel, men ikke fra hvilket årstal, så den kan være flere år gammel. Og hvem er denne IT consulent Jim Cockfield egentlig?
Redaktøren på Team Spywarefre skriver ikke om disse ting, og personlig har jeg ikke fået nogen Toolbar fra IObit.
Men at de prøver at smugle 3die parts prog. ind, ja det er rigtigt.
Men det er jo desværre helt almindeligt for mange programmer, og ja Download.com er storleverandør af den slags. Og det gælder også ellers velrenomerede firmaer son Java og Abobe flash.
De fleste af os har taget ved lære af dette ved aldrig at vælge den anbefalede installations metode, men den brugerdefinerede, fjerne flueben og ikke trykke på accepter uden først at se efter, om det er en accept af brugerbetingelserne eller en accept af 3die parts programmer, og den viden må vi jo så give videre.
Hvis jeg nu husker rigtigt, er det så ikke sådan, at når man installerer Avast free, så får man også Chrome med, hvis man ikke vælger fra? Chrome er da en udmærket browser, men det er et eksempem på, hvor udbredt fænomenet er.
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2015 - 18:12 #29
Det er en god ide med Unchecky, og så een ting mere. Efter install. af et prog. Se efter i Revo uninstaller, der kan smutte noget med ind. Af grunde jeg ikke kender, kan der være enkelte ting, som ikke registreres i Rovo.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2015 - 19:14 #30
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2015 - 20:25 #31
#28 Hvor gammel er dit link og hvem er "Tesk TeamSpywarefri"

Hvis jeg nu husker rigtigt, er det så ikke sådan, at når man installerer Avast free, så får man også Chrome med, hvis man ikke vælger fra? Chrome er da en udmærket browser, men det er et eksempem på, hvor udbredt fænomenet er.

Chrome er vil ikke at sammenligne med malware og addware.