Avatar billede Claus4070 Nybegynder
05. januar 2015 - 18:57 Der er 2 kommentarer

Problemer med danske bogstaver

Jeg har problemer med at få vist danske bogstaver på denne side: http://claus-pejtersen.dk

Jeg har en mistanke om at problemet ligger i den måde charset bliver erklæret på på siden idet jeg har skrevet den ind i traditionel html mens siden er gemt som PHP (dette er gjort for at jeg kan anvende include et par steder). Er der en quick fix til mit problem?

På forhånd tak.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. januar 2015 - 19:03 #1
Det lader til at dine filer er gemt som iso8859-1, og du siger at det skal opfattes som utf-8.

Nemmest at tage filerne ind i dit tekstredigeringsprogram, og så gemme dem som utf-8.
Avatar billede Claus4070 Nybegynder
05. januar 2015 - 19:08 #2
TAK!!! Den havde jeg ikke lige fanget.