Avatar billede madseksperten Nybegynder
06. januar 2015 - 17:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

router viser forkert adresse

Hejsa

Jeg har købt en 4g router fra en person som bor i vestjylland. Denne virker fint, og jeg har fået koblet mine enheder op på den. Nu gik jeg så på google maps på min telefon, som kører på routeren. Google Maps viser min placering er i Sunds, ved ham jeg købte routeren af. Hvordan kan det være? Jeg tænkte at prøve at resette routeren, men kan jeg så logge ind med samme bruger og adgangskoden, og ændrer ipadressen sig?

mvh Mads
Avatar billede Kochens51 Praktikant
06. januar 2015 - 18:15 #1
Du kan sagtens resette den og bruge adgangskode og ip-adresse ændrer sig til din :)
Avatar billede madseksperten Nybegynder
06. januar 2015 - 18:30 #2
ok, så ip adressen vil være den samme? altså 198.162.1.1 og adgangskode admin osv?
Avatar billede Kochens51 Praktikant
06. januar 2015 - 22:49 #3
Den router er ikke bundet til nogen bestemt adresse, medmindre den er autonom :) Lav en reset så er du på, også geografisk.
Avatar billede madseksperten Nybegynder
07. januar 2015 - 17:22 #4
Efter jeg resettede router, kan jeg så ikke logge ind på routeren på 192.168.1.1, og den accepterer heller ikke min adgangskode til det trådløse netværk mere. Så nu står jeg uden internet. Jeg skulle aldrig have gjort det
Avatar billede Kochens51 Praktikant
07. januar 2015 - 18:19 #5
Nu har du også undladt at informere om du bruger simkort eller USB, desuden kan problemet også være om routeren understøtter de frekvenser som din udbyder har til rådighed. Det kan være en jungle man kan fare vild i.
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2015 - 15:03 #6
password til routeren, står i manualen.
typisk er det 123456
Avatar billede MADOlsen Forsker
12. januar 2015 - 13:42 #7
#6 eller evt. fysisk på selve routeren et sted. Og ellers kan man normalt søge på Google efter standardpassword.
Avatar billede madseksperten Nybegynder
25. januar 2015 - 09:27 #8
Undskyld forsinkelsen her. Jeg nulstillede routeren og det burde være ordnet nu. kodeordet lod jeg bare være blank, og så kom jeg ind i hovedmenuen.

Kochens51  smider du et svar, eller vil i dele pointene?
Avatar billede madseksperten Nybegynder
03. februar 2015 - 09:11 #9
Jeg lukker da der ikke er kommet noget svar, men skriv endelig hvis det ikke er ok.

mvh Mads