Avatar billede jjmb Nybegynder
09. januar 2015 - 11:52 Der er 1 kommentar

Mysql -> mysqli

Hej
Jeg søger hjælp til at opgradere mine mysql kald til mysqli

Alle mine queries kommer fra nedenstående funktioner, så tænker at jeg kan nøjes med at ændre koden i disse funktioner.

Håber at kunne få hjælp til at lave det om til mysqli objekt orienteret

Her er kaldet
// Establish mySQL database connection
$link = dbconnect($db_host, $db_user, $db_pass, $db_name);
unset($db_host, $db_user, $db_pass);

Og herunder er de funktionerne.

// MySQL database functions
$mysql_queries_count = 0;
$mysql_queries_time = array();
function dbquery($query) {
    global $mysql_queries_count, $mysql_queries_time; $mysql_queries_count++;

    $query_time = get_microtime();
    $result = @mysql_query($query);
    $query_time = substr((get_microtime() - $query_time),0,7);

    $mysql_queries_time[$mysql_queries_count] = array($query_time, $query);

    if (!$result) {
        echo mysql_error();
        return false;
    } else {
        return $result;
    }

function dbcount($field, $table, $conditions = "") {
    global $mysql_queries_count, $mysql_queries_time; $mysql_queries_count++;

    $cond = ($conditions ? " WHERE ".$conditions : "");
    $query_time = get_microtime();
    $result = @mysql_query("SELECT Count".$field." FROM ".$table.$cond);
    $query_time = substr((get_microtime() - $query_time),0,7);

    $mysql_queries_time[$mysql_queries_count] = array($query_time, "SELECT COUNT".$field." FROM ".$table.$cond);

    if (!$result) {
        echo mysql_error();
        return false;
    } else {
        $rows = mysql_result($result, 0);
        return $rows;
    }

function dbresult($query, $row) {
    global $mysql_queries_count, $mysql_queries_time;

    $query_time = get_microtime();
    $result = @mysql_result($query, $row);
    $query_time = substr((get_microtime() - $query_time),0,7);

    $mysql_queries_time[$mysql_queries_count] = array($query_time, $query);

    if (!$result) {
        echo mysql_error();
        return false;
    } else {
        return $result;
    }

function dbrows($query) {
    $result = @mysql_num_rows($query);
    return $result;
}

function dbarray($query) {
    $result = @mysql_fetch_assoc($query);
    if (!$result) {
        echo mysql_error();
        return false;
    } else {
        return $result;
    }

function dbarraynum($query) {
    $result = @mysql_fetch_row($query);
    if (!$result) {
        echo mysql_error();
        return false;
    } else {
        return $result;
    }

function dbconnect($db_host, $db_user, $db_pass, $db_name) {
    global $db_connect;

    $db_connect = @mysql_connect($db_host, $db_user, $db_pass);
    mysql_set_charset('utf8');
    $db_select = @mysql_select_db($db_name);
    if (!$db_connect) {
        die("<strong>Unable to establish connection to MySQL</strong><br>".mysql_errno()." : ".mysql_error());
    } elseif (!$db_select) {
        die("<strong>Unable to select MySQL database</strong><br>".mysql_errno()." : ".mysql_error());
    }
Avatar billede jjmb Nybegynder
08. juni 2015 - 09:37 #1
Jeg er stadig interesseret i al den hjælp jeg kan få vedr. ovenstående. Er det umuligt eller for besværligt beskrevet, siden der ikke er nogen respons?