Avatar billede Urosjokic Juniormester
17. januar 2015 - 17:58 Der er 9 kommentarer

tænd knap på computer

Hejsa,

Jeg har et problem. tænd knappe på min computer sidder fast, så nu er den heletiden tastet i bund. Nogen som har et godt fif til at få det lavet?

*urojok
Avatar billede claes57 Ekspert
17. januar 2015 - 19:19 #1
evt køb nyt kabinet og flyt al indmad derover (hvis stationær)
Avatar billede 220661 Ekspert
17. januar 2015 - 19:45 #2
Har din pc også en reset knap, så kan du bruge den som start knap i stedet for den defekte start knap.
Funktionen af dem begge er ens (kortslutning mellem 2 pinde på bundkortet), og man kan sagtens bruge en pc uden denne reset knap. Hvis du har sådan en meld tilbage.
Avatar billede Urosjokic Juniormester
17. januar 2015 - 21:23 #3
Superduper! mange tak forhjælpen :) Må jeg lege med!
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2015 - 10:49 #4
Nede på bundkortet, går de to ledninger til hhv start knappen og reset knappen ned. Udtag det stik hvor reset knappen går til bundkort, og sæt det hen der hvor ledning til start knap er isat. Nu skulle din resetknap fungere som start knap. Den ledning der sat til start knap skal du ikke montere noget sted. Computeren burde nu kunne fungere.
Din start knap burde på ledning hedde "power SW"
Din reset knap burde på ledning hedde "reset SW"
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2015 - 11:07 #5
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2015 - 13:34 #6
Prøv at slå strømer helt fra på computeren og se om den så springer ud. Hvis - så smør den med kontakt spray til elektronik. Knappen er sikkert ved at være slidt.
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2015 - 13:36 #7
Rettelse :

Prøv at slå strømmen helt fra på computeren og se om den så springer ud. Hvis - så smør den med kontakt spray til elektronik. Knappen er sikkert ved at være slidt.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. januar 2015 - 17:01 #8
Har du kommet videre?
Avatar billede Cattipigen Praktikant
06. oktober 2019 - 12:53 #9
Har samme problem det skete idag den gider ikke tænde og min tænd sluk knap sidder fast... og er bange hvis det ikke er problemet har kun haft den pc i 2 næsten 3 år, og det en gamer pc..