Avatar billede marc190401 Praktikant
20. januar 2015 - 18:56 Der er 2 kommentarer

Selvbyg

Hejsa eksperten.

Jeg er på udkig efter en okay god gaming computer og kunne godt tænke mig at høre hvad i syntes der kunne være godt til den. Jeg er selv 13 år gammel og spiller meget computer. Jeg spiller for det meste Lol, Css, Bo2 Multiplayer. Jeg har kun nogle få krav.
-----------------------------------------------------------------
Krav:
Jeg vil gerne kunne optage eller stream uden at lagge (Youtube og Twitch)
Kunne godt tænke mig selv at byge den, Men hvad skal jeg være opmærksom på?
-----------------------------------------------------------------
Ting jeg gerne vil vide:
**Hvilke dele skal man købe, Måske en liste over de ting man skal have... Helst links**
-----------------------------------------------------------------
Det skal være en stationær skærm må gerne være med i prisen. Pris betyder ingenting den skal bare købes for max 8500.

Marc
Avatar billede claes57 Ekspert
20. januar 2015 - 20:02 #1
krav: det kommer meget an på din internetforbindelse - og har ikke meget med pc at gøre. Er du alene hjemme uden andet på nettet så kan 5-10 mbit download gøre det.
køb:
kabinet, strømforsyning, bundkort, cpu (med køler), ram, grafikkort, harddiske (gerne en ssd (til system) og en hd(til data)), tastatur, mus, lyd (højttaler/hovedtelefon/headset), kamera (til skype og spil). Og så lige en ekstern backupdisk (bare start med backup - det er dumt at tabe det hele ved nedbrud).

Evt bord, stol, musmåtte, samt udstyr til at samle pc (inkl antistatisk armbånd).

Går du efter design på kassen, eller er det ydelsen?
Hvad har du i forvejen (fx legal windows og software)?
Avatar billede marc190401 Praktikant
20. januar 2015 - 23:50 #2
Hej claes57

Tak for dit svar :)

Jeg har 20 mbit download når der er 3 andre på så det kan godt lade sig gøre.

Har stol og alt tilbehør.. Mangler skærm og tower/Tingene inden i :)

Ellers har jeg set en masse videoer og jeg vil gerne have min far til at hjælpe med at samle den da han ved en smule om det :)

Hvis der kommer andre svar er jeg villig til at acceptere dem da jeg er åben for alle muligheder ;)